FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Gyroskop Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Gyroskop   2. 12. 2010 / 00:20
kuma   
BAť, ale rozdíl je v tom jak je uložen (směr, závěsy).

Co se týče otáček - setrvačný moment je dán úhlovou rychlostí a hmotností. Těžký setrvačník se může valit pomalu, malinký a lehký musí rychle. Mírou je velikost momentů, které jsou třeba, aby setrvačník vyvinul k rozpohybování ukazatelů (čím větší setrvačnost, tím větší síla momentů a tím spolehlivější ukazování).

Nicméně - gyro, zatáčkoměr i horizont budou ukazovat pořád stejně - i když budou otáčky X, X/2, X/10 anebo 10X (pokud ty X/10 budou mít dost síly na rozpohybování kardanu a převodů). Mám odzkoušeno se zatáčkoměrem - je úplně fuk, jestli je poháněn placatou baterií, dvěma 1,5V buřty nebo destičkovou 9V baterkou. Akorát s nízkými otáčkami je líný a s 9V baterkou docela silně kroutí celým zápěstím (nominální napětí motorku bylo 4,5V)
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ