FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 2. 12. 2024, svátek má Blanka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zajímavé video Jeden příspěvek | Celý strom
Zajímavé video - gliding approach?   7. 11. 2010 / 17:36
kuma   
Myslím, že chápu, co myslíš. Mám totiž s těmi přistáními (nemyslím teď to video, ale ten výcvik) úplně stejný dojem. Před nějakou dobou jsem ho tady s kolegou řešil po sz - a tak si dovolím okopírovat podstatnou část - i s odkazem najednou. Tedy:

V jednom starém čísle magazínu "Today´s Pilot" je krásný článek na čtyři stránky na téma "klouzavé přistání." Autor, zřejmě už letitý instuktor, líčí, že před mnoha lety učil v RAAF, že s každým letadlem (i P-59, T-6, ale taky Tiger Mothem - tím především) se piloti nejdřív učili klouzavé přistání - tedy že ve vhodném místě na baselegu - nebo "po větru" stáhneš plyn na volnoběh - a pomocí skluzu a potlačení atd. se dohemuješ do správné polohy, ze které přistaneš s jen tikajícím motorem - nebo i bez něj, kdyžby měl tendenci zdechnout.

Že teď se to už piloti vůbec neučej, protože každej chce přistávat ze stejnýho úhlu jako s B747 - a tak se na PPL všichni učí "motorové" přistání ("powered")- tedy pozvolné vyklesávání na plynu. Taky se učí nouzáky, tedy vlastně dělaj extrémní případ klouzavého přístání - ale ne že by se učili to přistání, učí se nouzák.

Píše, že dělal nějaké periodické přezkoušení s mladým instruktorem na C152 - a ten mu před 3. stahl plyn a řekl "Dostaň to dolů" - a on se ho zeptal "a jak? klouzavým přistáním, nebo jako nouzák?" - a ten instuktor zvedl obočí a řekl: "to je snad totéž, ne?" - a ten starý instruktor lituje, že se tohle umění z našeho arzenálu vytratilo. Bylo popisováno v příručkách (vce 40.-5O.letech zcela standardně) - a ostatně s TigerMothem (který neměl žádné klapky, maximálnmě svedl skluz) to ani jinak nešlo. Rozdí obvykle byl, že přibližovací rychlost (na finále) měla být u klouzavých přiblížení o trošku (10%) vyšší, než při motorových přistáních.

Spojil jsem dohromady své staré vášně a nad tím článkem jsem si uvědomil, že to co jsem se učil s cessnou na PPL je typicky motorové přistání - vysunu klapky podle toho, v jaké polloze na okruhu jsem - tlačím a přitahuji (a vyvažuji) abych měl předepsanou rychlost (pro danou fázi okruhu) - a plynem přidávám a ubírám, abych upravil rychlost klesání. S cessnou - stejně jako s ATR či boeingem (!). Ale Vivat, to je něco jiného - u něj se používá typické klouzavé přistání: v poloze "po větru" stahnu plyn na doraz na volnoběh - a pokud nejsem kopyrto a nenechám se někam sfouknout větrem, tak přistávám s klapajícími ventily stále na volnoběhu!

Pokud by to někohozajímalo, originální článek jsem naskenoval a je ke stažení zde: http://kuma-pospisil.wz.cz/clanky/glideapproach.zip
 
Zajímavé video - ivoss Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 21:27
Zajímavé video - Tapia Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 21:58
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 22:19
Zajímavé video - Tapia Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 22:35
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 23:42
Zajímavé video - kutak Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 00:35
Zajímavé video - Štěpán Obrovský Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 07:37
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 07:53
Zajímavé video - happypetr Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:30
Zajímavé video - MiG-21MFN Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:32
Zajímavé video - FollowMeCar Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:44
Zajímavé video - Tapia Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 12:09
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 18:58
Zajímavé video - BHA031 Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 19:10
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 21:24
Zajímavé video - Štěpán Obrovský Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 19:44
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 21:26
Zajímavé video - FollowMeCar Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:06
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 11:01
Zajímavé video - dandee Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 15:34
Zajímavé video - Lejzy Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 15:40
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 12:11
Zajímavé video - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 13:26
Zajímavé video - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom07. 11. 10 v 12:18
Zajímavé video - gliding approach? - kuma Zobrazit celý strom07. 11. 10 v 17:36
Zajímavé video - gliding approach? - dandee Zobrazit celý strom07. 11. 10 v 23:57
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom09. 11. 10 v 23:38
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom09. 11. 10 v 23:57
Zajímavé video - gliding approach? - kuma Zobrazit celý strom10. 11. 10 v 00:15
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 11. 10 v 00:24
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 11. 10 v 00:04
Zajímavé video - Matt Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 15:55
Zajímavé video - dandee Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 16:17
Zajímavé video - samo Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 18:02
Zajímavé video - Matt Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 18:33
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 09:43
Zajímavé video - madvlk (BWA245) Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 10:15
Zajímavé video - miki_pilot Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 18:58
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 19:02
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ