FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 2. 12. 2024, svátek má Blanka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zajímavé video Jeden příspěvek | Celý strom
Zajímavé video   7. 11. 2010 / 12:18
Rychlokvaška
Marian máš pravdu s tím, že velké náklony nepřipadají v úvahu v malé výšce...ale jen částečně. Úhel náklonu je vždycky jen funkcí aktuální rychlosti (resp. aktuálního úhlu náběhu, klonění a vyvozeného vztlaku, ale teorii bych pro tenhle případ zanedbal). Pokud musíš udělat prudší zatáčku (třeba kvůli vyhnutí se překážce), vždycky můžeš zvýšit rychlost a díky tomu si dovolit větší náklon...samozřejmě něco za něco a to je v tomto případě ztráta výšky. Prostě stačí potlačit, získat vyšší rychlost a můžeš klonit jak chceš...když máš dost výšky, můžeš (vzato ad absurdum) dělat klidně i výkruty a ostré zatáčky...všechno je to jen o managementu aktuální energie. Takže prosím nehodnotit ve smyslu posral/neposral. Já myslím, že to zvládl excelentně...nikdy nevíš, čemu se musel vyhnout a nikdy nevíš jak vypadá zblízka plocha, kterou sis tam nahoře vybral...

U toho mě napadá...
Po těch všech druzích výcviku kterými jsem prošel (samozřejmě to závisí na instruktorech) mám pocit, že to co mi některé zkušenosti daly mi jiné berou Když jsem dělal výcvik na Blaníka, byla rychlost něco jako přápusť motoru v motorovém éru. Když chci dělat ostřice, nebo zatáčet na brzdách, nebo dělat skluzy - potřebuju víc. Jak získám víc? Potlačím. Kdo někdy dělal navijákový výcvik a cvičil svinovačku asi má tak nějak představu, jak se dají i nízko nad zemí bezpečně sekat ostřice.
V motorovém výcviku mám pocit, že se tyhle základní pravidla tak nějak erodovaly - jakoby pro všechno existovaly nějaké základní rychlosti a zbytek se tak nějak dořeší motorem. A tak se pak většinou tyhle věci i učí v případě nouzových situací - vysadí ti motor, vytrimuj na bezpečnou rychlost - doletíš nejdál. To je samozřejmě skvělá věc, ale není to rychlost vytesaná do skály - někdy je potřeba vyšší, někdy nižší. Někdy je potřeba výšku "vytrejdovat" za rychlost, aby si člověk mohl dovolit prudší obraty. Na to je potřeba nezapomínat...
Aspoň že u lítání velkých mašin se tyhle základní pravidla zase uplatňují a učí...

Jinak k tomu výběru terénu - lítání v UK (a Lake District zejména) není v případě nouzáku žádný med. Žádné typické JZD pole lány tu nenajdete. Všechno to jsou nepravidelná políčka velikosti sotva několik stovek metrů, téměř vždy ohraničená nějakým tím nízkým plotem, zídkou, příkopem, stromořadím...A i když se člověk přes tu hranici nějak přehoupne a vybraná plocha stačí svou délkou k zastavení, není ještě vyhráno, protože každé takové políčko má svoje "vybavení" jako různé kanály, krmítka, apod. vymoženosti...Najít něco vhodného je opravdu občas celkem zázrak a ne nadarmo většina místních nouzáků končí někde v příkopě nebo v ohradě...
 
Zajímavé video - ivoss Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 21:27
Zajímavé video - Tapia Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 21:58
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 22:19
Zajímavé video - Tapia Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 22:35
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom04. 11. 10 v 23:42
Zajímavé video - kutak Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 00:35
Zajímavé video - Štěpán Obrovský Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 07:37
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 07:53
Zajímavé video - happypetr Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:30
Zajímavé video - MiG-21MFN Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:32
Zajímavé video - FollowMeCar Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:44
Zajímavé video - Tapia Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 12:09
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 18:58
Zajímavé video - BHA031 Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 19:10
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 21:24
Zajímavé video - Štěpán Obrovský Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 19:44
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 21:26
Zajímavé video - FollowMeCar Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 08:06
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 11:01
Zajímavé video - dandee Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 15:34
Zajímavé video - Lejzy Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 15:40
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 12:11
Zajímavé video - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 13:26
Zajímavé video - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom07. 11. 10 v 12:18
Zajímavé video - gliding approach? - kuma Zobrazit celý strom07. 11. 10 v 17:36
Zajímavé video - gliding approach? - dandee Zobrazit celý strom07. 11. 10 v 23:57
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom09. 11. 10 v 23:38
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom09. 11. 10 v 23:57
Zajímavé video - gliding approach? - kuma Zobrazit celý strom10. 11. 10 v 00:15
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 11. 10 v 00:24
Zajímavé video - gliding approach? - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom10. 11. 10 v 00:04
Zajímavé video - Matt Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 15:55
Zajímavé video - dandee Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 16:17
Zajímavé video - samo Zobrazit celý strom05. 11. 10 v 18:02
Zajímavé video - Matt Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 18:33
Zajímavé video - Algy Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 09:43
Zajímavé video - madvlk (BWA245) Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 10:15
Zajímavé video - miki_pilot Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 18:58
Zajímavé video - kuma Zobrazit celý strom06. 11. 10 v 19:02
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ