FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU Jeden příspěvek | Celý strom
Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 11:35
Martin-pilot
Zdravím všechny příznivce simulátorového létání a nejen to!
Když mi bylo včera v podvečer na síti Ivao-konkrétně na LKTB nabídnuto zaletěl si ve formaci na "prozatím" neurčenou destinaci,neváhal jsem a po dlouhé době "mého nelétání" jsme se na plné čáře rozhodl souhlasit."...Mého nelétání" proto,jelikož tento týden jsem převážně na síti Ivao řídil. Nicméně jméno člověka,který mi včera nabídl přelet jest Martin Staněk-létá na Ivau stejně dlouho jako já,ale v poslední době už více častěji,než když začínal.Mj. oba dva vděčíme Laďu Seidlovi za základní obeznámení se sítí Ivao-děkujume ještě jednou a mnohokrát Laďo! Nicméně nastala již 20:00 lokálního času a já jsem dle včerekší rezervace opustil stanoviště LKTB_TWR,abych "jako v reálu" předal pozici řídícího,Lukáši Maurerovi.

S Marťou jsme se tedy dohodli na pár cvičných okruhů v CTR Brno Tuřany,výlet nad město,akrobacie....atp.I po vyzkoušení slétanosti a pilotního-našeho umění ve formě "following" jsme se rozhodli i pro zkoušku společného přistání.Což nám ale ATC nepovolil...Nicméně jsem dostal GO-AROUND a bylo vše vyřešeno! Tááákže tedy levý okruh a po chvíli už hned následuje jen..."OK-MNK is on downwind runway 28 and request full stop landing."-Což bylo samozřejmě povoleno. A jsme oba po přistání a vyřizujeme si velmi důležité věci ohledně koordnice,frekvence,trasy-také bylo velmi důležité vědět,kam se samozřejmě vydáme.Ale "gool" je jasný-LKMT,která byla již nekolik desítek hodin obsazena Jirkou Bařičákem.-Pozvání od něj jsme samozřejmě přijali a téměř jsme byli připraveni podniknout cestu-teď ještě trasa,přes kterou ro vezmeme: ECHO-LKTB,LKHO,LKHN,SIERRA-LKMT.-A bylo vymalováno.Teď jen ještě vědět,kdo bude vedoucí,že...?!

Jak už to tak bývá,vždy všechno odnesu já a tak jsem byl tedy čestně vybrán za vedoucího. Je jen ještě nutno říci,že jsme letěli "zatím" ve dvojici.Blížil se 22. hodina a já si už jen netrpělivě zjišťoval ATIS...."Tuřany Tower,OK-MNK +1,good evening-radio check."-"OK-MNK +1,Tuřany Tower good evening,I read you by 5."-"OK-MNK +1,two Zlins 142 are on stand APRON MIDDLE,request ATC cleareance to destination LKMT,information OSKAR is on board,QNH 1010."...Ale nejsme tu od toho,abych tu popisoval frazeologii pro začátečníky-to už za mě zvládl například Ivoš. .A tak jsme tedy po dalších a dalších frázích dostali povolení ke vstupu a vzletu-dráha 28.A byl na chvíli klid...Teď už jen zahlásit minutí výstupního bodu-3 minuty před samozřejmě a přejít na UNICOM-nicméně z hlediska a potřeby jisté koordinace letu na LKMT jsem si zažádal použít tuto frekneci pro koordinaci-bylo mi to s radostí povoleno.

A tak jsme tedy pkrčačovali přes VFR body v našem letovém plánku uvedené..-bylo jimi LKHO a LKHN.Jenže se tu objevil malý zádrhel-hned před LKMT...respektive po provedení průletu ve formaci nad LKHN se před námi uzavřel tzv. "Ostravský smog",jak já s oblibou říkám.. ."Mlha,neviděl ani noha"..a zem už vůbec ne.Dle METARU byla dohlednost cca 5 km ale o tom jsem se "skoro stykem se zemí" dosti pochyboval..Nicméně jsme se zase zahlásili-tentokrát už na LKMT pod vedením pana Bařičáka.Vstup do CTR byl bohudík povolen a povolil nám také pokračovat po minutí SIERRY do levého okruhu dráhy 22. V tento moment,když jsme byl od dráhy 0.5 nm a já jsme ji neviděl jsem Martinoi okamžitě navrhl se rozdělit,neboť slétanost ve skupině v takovémto počasí byla "více než nebezpečná".Martin vše ochotně akceptoval a nakonec jsme se rozdělili v poloze po větru-teď už každý sám za sebe bude odvádět let.Bohužel se mi na momentík sekla FSka-mě to ale navadilo,byl to tak jen na 10 sekund v poloze po větru a už jsem čekal na ATC že se mi ozve,jestli jsou nějaké problémy a na co že to čekám...směle bych jen odpověděl.."Na Boží pomoc!".Chvílemi tento let byl opravdu velmi obtížný,avšak úspěšný!Já jsem si i navzdory počasí zažádal ještě o průlet a Martin dostal prodloužit polohu po větru-to ale mělo svoje násleky,protože poté nemohl najít dráhu.Mě jistě každý chápě-"spokojený pěkně v teple po průletu,ručičky si měje.."-ale to se mělo změnit.Martin už konečně hlásí "Hurá,dráha v dohledu".Pokračuji hned za Martinem na finále 22 ale mám tu jeden problémek-nicméně jsme ještě zapomněl říci,že by to tentokrát bylo plné přistání.."mlha,déšt-mrholení,3% paliva...no prostě vše." .Ale stala se tu taková záludnost z hlediska FSky...

Bůhví proč se mi v FSce zhasla světla dráhy v tom nejhorším okamžiku-finále.Já tedy v domění že mám dráhu před sebou jsem tedy "unaveně jen ohlásil"..."OK-MNK,final runway 22".Ale to snad ne!-Dostal jsme GO-AROUND...nicméně to mi téměř vůbec nevadilo...ale bylk tu jeden problémek z hlediska navigace.Daleko výstižnější by bylo,když bych zahlásil..."OK-MNK,final taxiway FOXTROT."-Byl jsme vážně na finále pojížděcí F.-Dráhu,ketrá byla hned vedle ní jsme posléze jen stěží rozpoznal.Nicméně jsem tedy potvrdil GO-AROUND a pár "matrů" od OKSTA-Martina Staníka jsem to "vybral".

Ale posléze se počasí o něco málo zlepšilo a zdálo se tedy,že už snad bude vše OK-dokonce i dráhu jsem už tentokrát viděl.Standartní procedůou jsem se už v bezpečí distal na zem s 1% paliva-nádherně to vyšlo. Teď už jen dojet na stání "dle vlastního výběru"."OK-MNK is on stand"-Oba va s Marťou jsme byli velmi rádi,že jsme se v tomto počasí dostali na zem živí,a zdraví!

Počasí nám přálo až do Mošnova a tak jsme se tady i navzdory nebezpečnému Ostravskému počasí rozhodli-mj. dle plánu rozhodli pokračovat v naší cestě dle "Brněnské dohody",která zněla "já tam,ty zpět" vydat zpět na Brno.Ovšem jsme si ale jistě oba dva všimli,že se na Mošnov mezi tím připojil již několikrát na Ivau spatřený člověk,Jan Kaliba. Když jsem ale přes Ivae zjistil,kam má namířeno,byla celkem cesta jasná-letěl stejně jako my na LKTB.Ochotně jsme mu tedy nabídli formaci ve třech "aneb to jsi ještě nezažil".Byl tu ale jeden zádrhel z hlediska přenášení přesné polohy v Ivapu,kerý je však všeobecným problémem..-Ale rád bych se vyvaroval dnes neúspěšnosti článku v podtextu "hele ty v**e,to je moc dlouhý,to já číst nebudu"...apod. a tak tedy bych tento článek,který je napsán z 1/2 pro dnešek uzavřel.

Poděkování patří:
Martinu Staňkovi-OKSTA-ze perfektní formaci ve které působil jako číslo 2,
Lukáši Maurerovi-LKTB_TWR-Za trpělivost s námi a ze velmi pěkné a efektní řízení,
Jiřímu Bařičákovi-LKMT_TWR-Za čas který si pro nás udělal a za profesionalitu řízení,
Janu Kalibovi-za perfektní vedení naší skupiny cestou zpět,kterou popíšu příště,
Pavlu Pečenkovi-za dobře odvedenou práci a za pěkný záver včerejšího/dnešního dne,
Všem,kteří si udělali včera na LKTB čas a nám tím tak zpříjemnili IVAO večer.

...na závěr článku přidávám ještě několik screenshotů,které budu jen pomocí hesel nějakým způsobem charakterizovat.


"LETU ZDAR!" a na slyšenou na frekveci,OK-MNK Martin Geršl PP

Sreenshoty:
Obr.1-"Cestou,necestou...polem,nepolem"
Obr.2-"Jsi nějak dole,frajere?!"
Obr.3-"Martínku,Martínku...pospíchej trošičku."
Obr.4-"Svítí,svítí Slunce nad hlavou-nad hlavou.."
Obr.5-"Tak kde že to vlastně jsme?"
Obr.6-"Ta jižní Morava,je jistě krásná zem..."
Obr.7-"Kde domov můj,kde domov můj.."

PS: Za tento článek neručím.Byl psán bez tzv. druhého přečtení-korekce,tak prosím omluvte sem tam nějaký ten překlep v textu. Díky moc a příjemnou četbu!
13255 B / 600 x 454 / 2010-10-15_23-35-6-671.BMP
18634 B / 600 x 454 / 2010-10-15_23-33-43-562.BMP
21976 B / 600 x 454 / 2010-10-15_23-48-40-984.BMP
18838 B / 600 x 454 / 2010-10-15_23-51-44-468.BMP
20683 B / 600 x 454 / 2010-10-15_23-54-34-500.BMP
30532 B / 600 x 454 / 2010-10-16_0-6-18-812.BMP
16665 B / 600 x 454 / 2010-10-16_0-17-47-468.BMP
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 12:03
dandee
Na to,ze to bolo v noci je tam nejak moc svetla,co?Co tak si skusit aj nocne lietanie?Ta skupina by asi nebola taka jednoducha...
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 12:10
Martin-pilot
Po stránce logického myšlení máte na plné čáře pravdu,pane.Skupina v noci je ještě pomalu horší a náročnější,jako stkupina v mlze.
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 12:12
Bobo66
A co takle potom skupina v noci a v mlze
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 12:14
Martin-pilot
Nejhorší kombinace jaká vůbec může být. Černé mléko..
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 12:11
Bobo66
Moc pěkně jsi to napsal. Somozřejmě děkuju všem zvlášť Láďovi, ale taky musím poděkovat ještě Kofole která mi dovolila být takle pozdě v noci vzhůru!
Letu zdar OKSTA
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   16. 10. 2010 / 12:13
Martin-pilot
Čau čau Marťo-jak jistě víme,kofola zbližuje...a to i slováky na plné čáře. Díky za pochvalu,ale škoda je,že to ještě není celé..Pokračovní příště.
 

Večerní formačka aneb půlnoční přelet na IVAU   17. 10. 2010 / 01:31
Algy   
Někdy si to zopáknem!
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ