Celkove s tymi vyskami a zavratami je to vraj takto:
- ked mas nejaku spojnicu tvojho miesta vo vyske so zemou,vtedy dochadza u niekoho / si myslim,ze u normalneho zdraveho cloveka/ k zavrati,ked je vidiet ,ako sa to vola - perspektiva,to je zuzovanie sa toho predmetu,co tvori spojnicu so zemou,a samozrejme napomaha tomu fungujuce hlbkove videnie.
V pripadoch,ked nie je spojnica so zemou,napr. pad na padaku,alebo let v lietadle,ci uz s otvorenou alebo kapotovanou kabinou sa tento neprijemny pocit vobec nedostavi,pokial si to clovek nevyvola sam vsugerovanim si nejakeho vseobecneho strachu z vysiek a neustalym opakovanim tej frazy az sa z toho vyvinie fobia.
Z vlastnych skusenosti mozem potvrdit,ze pri preskolovani na SU-22 ,kde je kabina o dost vyssie ako u MiG-21 alebo L-39,na ktore som bol zvyknuty,som zo zaciatku nemal dobry pocit uz ked som liezol do kabiny alebo na kridlo,ale taketo veci okamzite prejdu,akonahle je clovek nuteny urobit tisic veci a postupov pred letom a pocas letu a nema cas mysliet na pi.....y.
A zase taky zoskok padakom je v podstate malina,pokial sa clovek uz dostane z era von./Pripomenulo mi to vyskok z Mi-2,kde s mojou chlapskou postavou som sa zasekol vo dverach a pomohol mi az kolega,ked ma musel kanadou vykopnut von. To mi ovsem pripomenulo iny vyskok a to z Mi-4 ,...kua to az inokedy.../
Nasledny pad a dalsi let dole vobec nie je strasidelny,skor je to ako pohlad nad nejakym modelom terenu,kde sa cloveku ten model priblizuje az nakoniec žuchne predpisanym sposobom o zem.Po prvom zoskoku by clovek isiel bez strachu na dalsi a dalsi. Vsetko su to veci osobnej psychickej zdatnosti a racionalneho myslenia.
No a na zaver , taktiez mi nerobia dobre hentake fuj zabery z lezenia na antenu, pač je to tak , ako som to vysvetlil vyssie.
P.S. Predsa len este ma napadol iny vyskok z Mi-8 , kedy nemenovany kolega vyskocil aj so schodikmi aj so zabradlim,ktoreho sa tak krcovite drzal.Dodnes nikto z pritomnych nechape,ako sa to mohlo uvolnit./samozrejme,ked otvaral padak,tak to odhodil /
|
|