Já bych se připojil s dotazem, jak ovlivňuje rychlost letu rychlost proudu vzduchu vystupujícího z výstupní trysky motoru? Žiju v domění (asi špatném ), že ta rychlost nezávisí na rychlosti letu, ale na samotném režimu, v jakém ten motor pracuje (např. u nadzvukových strojů se upravuje vstupní ústrojí tak, aby proud vcházející do kompresoru a dál neměl rychlost větší, než nadzvukovou, tak tam mi z logiky věci hlava říká, že tam to už vůbec nemůže záviset na rychlosti letu - jestli letí letadlo M1 nebo M2 je už podle mě teda jedno, protože do motoru ten proud musí vstupovat rychlostí menží než M1 za každých okolností).
S tím mě napadají další dotazy:
Jak se chová tryskový motor při změně rychlosti (podzvuk)?
Jak se chová tryskový motor při změně výšky (ikdyž tam jsou kompresory, tak i tak bude asi klesat jeho výkon při stejném režimu/otáčkách, neníliž tak)? |
|