já navážu třeba sem, nechce se mi hledat vhodné místo na navázání stromu a jen pár poznámek jako bývalý pilot u PVOS - neboli protivzdušné obrany státu, aneb "Zatím, co ty jsi spal, já chránil spokojený spánek tebe a tvých dětí " modří vědí
Takže za sociku to bylo asi tak, že MiG-21 neměl šanci proti zemi chytit cíl - jaksi nebylo čím, ten radar prostě proti zemi neviděl. Soudruzi imperialisti se navíc hodně u hranic neboli u plotu bavili a lítali tam převážně s vrtulníkama. Naši soudruzi se pak poučili a podle toho, co hlásila hláska se zvedal buď Albík na trtulník, nebo MiG-23ML na rychlý cíl - píšu teď o mém mateřském 1. slp České Budějovice. Ostrých hotovostních vzletů bylo ještě v roce 1989 na podzim, tedy před revolucí v rozmezí 0 až šest i víc denně, včetně nočních vzletů třiadvacky na plnou forsáž - tehdy se ještě hlučnost nějak neřešila. V hotovosti byli většinou tři piloti - 1 ks na Albíku a 2 ks na MiG, z toho jeden celých 24 hodin v germáku na vysokoletící cíle, nebo na cíle, u nichž byl předpoklad letu ve stratosféře. Hotovostní letoun se zvedal dle cíle, jeho kurzu k hranici a rychlosti, takže pokud to třeba bylo něco pomalýho v úhlu 30 stupňů na plot, tak se pilot hodil jen do vyššího stupně hotovosti a čekal na zemi, pokud to cíl hulil 800 kmh kolmo na plot, tak se pilot zvedal když byl "narušitel" ještě relativně daleko. kamarád mi sloužil na radaru u PVOS a když v Německu jen otevřeli hangár, kde byl SR-71 tak už měli poplach
Jojo, to byly doby kdy to ještě u letectva stálo za hovno
Peace, brothers! |
|