FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
problém s ILS u B737 od PMDG Jeden příspěvek | Celý strom
problém s ILS u B737 od PMDG   10. 11. 2004 / 18:21
o.miler
Potřeboval bych poradit s 737 od PMDG. Nefunguje mi správně ILS. I přes veškeré dodržení všech postupů na některých letištích se systém ILS nedokáže dostat do osy dráhy. Hlavně se mi stává na letišti EIDW RWY 28.ale i na mnoha dalších letištích. viz. obrázek. Nevím co stím mám už dělat. Díky za radu. můj mail je: o.miler@seznam.cz
img_forumn/r37029_1.jpg (500x375)
 

Re: problém s ILS u B737 od PMDG   10. 11. 2004 / 18:37
Luděk Ch.
To je divné, dle indikace na PFD letíš vlevo od osy dráhy, ale dle indikace na ND zase vpravo vedle osy dráhy?! Chtělo by to ND přepnout do režimu ILS, aby bylo líp vidět, jak to vlastně letí.
 

Re: problém s ILS u B737 od PMDG   10. 11. 2004 / 21:15
The_Lancer
jestli by to nemohlo nahodou byt takovou pitomosti, jestli se nepletutak FMC u PMDG bere data z tech textaku SID/STAR a jedno letiste mi blbne ILS? proste se mi naladi neco jinyho, kdyz se kouknete normalne do mapy tak je tam spravna frekvence. Pak by to mohlo sedet ze sis chytil tereba jinou Runway nebo nejakej uplne jinej aeroport a mohlo by to delat takovejhle bordel
 

Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 08:01
Gabo
Obrazek je trochu spatne citelny,ale podle PFD ti to ukazuje odchylku
od osy drahy a glide asi drzi.
Dle meho nazoru jsi jen spatne nalitnul a patrne delas casto stejnou chybu.
Taky ta konfigurace B737 se mi nezda,pri 140kt na klapkach 10 a s vysunutym podvozkem bych to spise videl na padovou konfiguraci a nikoliv pristavaci ))
V teto fazi letu musis byt plne usazen v obou osach,rychlost VR+5kt a
plne klapky.Taky se vyplaci nastavit selektor HDG vzdy tam kam letis.
Poletuju s B737 od PMDG uz nejakou dobu a ze vsech komercnich letadel co mam zvlada ILS nejlepe.



 

Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 11:39
Jaakov   
nezapnuls nahodou app a cmd 2 az po te co jsi protnul smerovej paprsek..? potom se to nechytne, jenom to po protnuti glidepath zacne sestupovat, ale uplne nekam jinam, me se to s pmdg taky stalo a uvedomil sem si co delam blbe...nejlepsi letet (teda bez FMC) sikmo na smerovej paprsek a mi zapnuty app cmd1 cmd2 nevypinat hdg a po portnuti se hdg samo vypne a zacne se to rovnat....
 

Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 13:07
Gabo
Ja bych to tak nevidel,po nalitnuti IAF,vypnout L-NAV a dotacet pomoci HDG.Jak se chytne NAV1,zapnout LOC,soucasne bude aktivni i HDG,ktery se sam odpoji a dale letadlo toci podle LOC.
Mod APP zapinat az kdyz je aktivni brevno indikujici Glide.CMD B
zapnout az kdyz jsme plne usazeni v ILS.
To vse za predpokladu,ze mame priblizovaci mapu daneho ILS ,potvrzenou APP Init stranku v FMC,spravne nastaveny Course ,na obou radiich spravnou frekvenci a
letadlo je ve spravne pristavaci konfiguraci.
 

Re: Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 18:07
A.J.Scandall   
Nazdar Gabo, já vim, že to není moc slušný, ale nedá mi to a musim vyvrátit většinu toho, co jsi napsal. Udělám to proto, že když už si tu hrajem na realitu, tak se to k ní alespoň blíží.

"V teto fazi letu musis byt plne usazen v obou osach" - to je pravda

"rychlost VR+5kt a plne klapky" V téhle fázi ještě ne, naopak to u ILS není žádoucí kvůli hluku (pokud neděláš CAT II a III). Do 5-6míle se chodí bez kol, a plný klapky se dávají tak kolem 1300ft nad prahem dráhy, aby byly v 1000ft vysunutý. Rychlostí Vr jsi asi myslel Vref. Vr je něco úplně jiného.

"Taky se vyplaci nastavit selektor HDG vzdy tam kam letis." To jo, ale ne zrovna na trati konečného přiblížení. Tam se dává "runway heading" Když děláš offsetový přiblížení (osa přiblížení nerovná se ose dráhy, což je většina VOR APP), tak se to liší. O snosu větrem nemluvě.

"Ja bych to tak nevidel,po nalitnuti IAF,vypnout L-NAV a dotacet pomoci HDG" No, tohle bych doporučoval nikoliv po přeletu IAF, ale až na posledním kursu do LOC. Anebo při radarovém vektorování

"Jak se chytne NAV1,zapnout LOC". Těžko říct, co to znamená chytnout NAV1. Ten chytneš často i dost daleko. LOC, nebo i APP se dává až při povolení přiblížení, což je při vektorování z posledního kursu. Pri vlastní navigaci bych to doporučil taky tak nějak.

"Mod APP zapinat az kdyz je aktivni brevno indikujici Glide." Není třeba. Některé mašiny, zaleží na konkrétním nastavení, nechytnou G/S dokud nemají zachycený LOC. Ale i když to udělají (což podle obrázku PMDG asi dělá), tak není třeba čekat na "aktivní břevno", stačí už po zachycení LOC. To může být o dost dřív.

"To vse za predpokladu,ze mame priblizovaci mapu daneho ILS"-to ano
" potvrzenou APP Init stranku v FMC" tak zrovna tohle pro provedení ILS přiblížení principelně vůbec není potřeba. Tím, že tam potvrdíme Vref, tím akorát dostaneme do speed tape symbol Vref písmenko R), ale na to, jak to zaletí ILS, to vliv nemá
"letadlo je ve spravne pristavaci konfiguraci" Jak jsem uváděl dřív, dá se to s lehkou mašinou a v protivětru až před OM letět i s jedničkama.


Jinak když jsem se na ten obrázek pořádně zadíval, tak z hlediska indikace na něm není nic špatnýho. Vypadá to zrovna na "offset" přiblížení, to bílé je osa dráhy a fialové trať konečného přiblížení. Obojí, localizer i fialová čára na ND ukazují polohu vlevo od osy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 18:25
Tragédie v JRD
PMDG inerci nesimuluje... IMHO

co se tyce mapy a ukazatelu ILS/NDB/VOR v PMDG plati cca toto: zatimco na mape jsou drahy zobrazeny podle toho, jak jsou v AIRAC navdatech, tak ILS/NDB/VOR ukazatele zobrazuji podle toho, co je ve flightsimu .... na to je treba dat pozor, zejmena v "divocejsich" zemich (mysleno kdekoli jinde nez v evrope, severni americe, australii) se u mensich letist daji najit dost velke rozdily ... narazil jsem uz i na nekolikakilometrovou odchylku kdesi v asii
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 18:31
A.J.Scandall   
Jenom pro upřesnění - konec svého příspěvku jsem ještě editoval a mezitím na to TRvJZD reagoval - tak jenom pro doplnění - vyslovil jsem myšlenku, zda nesoulad mezi polohou LOC a čáry na ND nesouvisí s rozjetím inercí, což se může v reálu stát. Pak jsem si pořádně všiml, co na tom obrázku je a editoval jsem to, To jenom aby bylo jasný, na co TRvJZD reagoval. Soráč

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 18:35
Tragédie v JRD
)
 

Re: Re: Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   12. 11. 2004 / 08:02
Gabo
Diky moc za opravu mych bludu,asi si budu muset upravit"procedury"...
 

Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   11. 11. 2004 / 16:57
Luděk Ch.
To není tak docela pravda, letadlo bez problému chytne LOC i GS s jedním autopilotem. Dokonce se to tak běžně dělá, pokud nechceš přistávat pomocí autolandu. Oba autopiloty totiž musí být aktivované pouze pro autoland, jinak to není potřeba. Problém je jen v tom, pokud protneš sestupovou rovinu dřív, než osu dráhy. To znamená, že jsi blbě naletěl do ILS a určitě by se to nemělo stávat. I když PMDG má autopilot tak kvalitně udělaný, že se většinou stihne srovnat i v tomto případě, pokud jsi aspoň 5 NM před prahem dárhy.
 

Re: problém s ILS u B737 od PMDG   12. 12. 2004 / 21:17
Fero
Jo měl bych dotaz... má u autolandu vliv špatné nastavení altimetru??? Myslím hlavně nakonci u podrovnání
 

Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   12. 12. 2004 / 21:20
Luděk Ch.
Nemělo by, rozhodující asi bude radio altimeter. Opět zapeklitý dotaz na AJS?
 

Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   12. 12. 2004 / 21:53
A.J.Scandall   
Jo, tlakový výškoměr na autoland vliv nemá, opravdu je rozhodující radiovýškoměr.

Dokonce principiálně nemá vliv ani na to, jak autopilot anebo letec zaletí ILS, až na to, že při špatně nastaveném výškoměru letadlo na výšce středního přiblížení (před nalétnutím FAFu) letí výš/níž, naletí tedy FAF dříve/později. Pak nesedí výška při kontrole G/S, ta se provádi na OM, DME 4 nebo jiné vzdálenosti, a ve finále se špatně určí výška rozhodnutí (brzo, anebo naopak, a to je horší, pozdě). U CAT I se totiž minima berou z tlakového výškoměru, až u CAT II a CAT III je primární radiovýškoměr!
 

Re: Re: Re: Re: problém s ILS u B737 od PMDG   13. 12. 2004 / 08:35
Luděk Ch.
Jen pro zajímavost, vzpomínám si, že ve FS2000 byla chyba, tam totiž ILS (G/S) fungovalo blbě, pokud nebyl správně nastaven tlakový výškoměr, letadlo se nebylo schopno G/S držet. FS2000 byla taky poslední verze, kde i defaultní letadla uměly autoland. Nebo to bylo možná už ve FS98, to je historie
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ