Jakmile se AP porouchá, musí pilot okamžitě mimo hladiny určené pro automatický let a pokračovat "own navigation". Nicméně současná spolehlivost a MTBF v případě 2N redundance se limitně blíží nule. A se současným provozem na silnici se to nedá srovnat ze dvou důvodů.
1. jde právě o ten lidský faktor. Žádný sebelepší počítač nedokáže vypočítat všechny pičoviny, které některé umělce dokážou za volantem napadnout (i když jsou jasně dané předpisy)Proto je téměř neřešitelné do jednoho prostoru pustit lidi a automaty dohromady.
2. je zásadní rozdíl mezi 2D (silnice) a 3D prostorem. Pakliže si zkusíš spočítat erlangy, dojdeš k neuvěřitelné propustnosti 3D prostoru i se započtením nutných rozestupů. (pro výpočet doporučuji začít s jedním proudem silnice, pak dva, tři čtyři pět... a pak do rovnice přidat další rozměr. V podstatě si představ třeba 5ti proudou dálnici, kde jezdí auta ve 3 patrech a na rozdil od silnice mohou přejíždět nejen mezi sousedními pruhy, ale i do pruhů nad a pod. K tomu přidej to že všichni o sobě vědí a znají nejen svou trasu rychlost a polohu, ale trasu rychlost a polohu všech ostatních.
|
|