Vzhledem k technologickému vývoji s tebou nesouhlasím. Technologicky již není nemožné obvzlášť ve vzduchu udělat pro takovéto stroje 3-4 hladiny dejme tomu v rozashu 3000-5000ft které budou mít něco jako "generální povolení" Prostě v éru nacvakáš kam chceš letět ono si samo spočítá trasu, vyhodnotí METARY, zásobu paliva, zaktualizuje omezené prostory, Ty jen odstartuješ, a v dej metomu 2500ft stiskneš tlačítko AP. Éro převezme řízení nastoupá do hladiny "Generálního povolení" a samo poletí po trati, kde se budou pohybovat jen stroje řízené AP. Ty budou mezi sebou datově komunikovat a aktuálně řešit případné kolizní situace. Tím že se z tohoto provozu vyloučí ručně řízené stroje nebude možné, aby došlo k nečekanému sblížení. Jakmile se letoun přiblíží ke koncovému bodu trati (poblíž cílového letiště) zazvoní budík, probudí pilota a ve 2500ft si pilot převezme řízení a přistane klasickým způsobem. Možná se to zdá jako sci-fi, ale technologicky je již takový koncept zvládnutelný, procesory jsou dostatečně výkonné, elektonika malá a spolehlivá, jakmile bude hotový Galileo, budou k dispozici i dva nezávislé přesné poziční systémy. Určitě se ozve hodně lidí že to nejde proto a proto, že to bude šíleně nebezpečné... Nicméně kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod a jakmile je jednou něco technologicky možné, je jen otázkou času kdy se to bude realizovat.
|
|