Co se týče toho detailního povrchu v FS, není to spíš tím, že se ti nad globální texturu (třeba orto 1m/px) promítne nějaká maska, která zblízka vytváří dojem členitosti?
Tohle v X-Plane opravdu není, takže při přistání s mixérem v terénu to může vadit. Když se ale nastaví orto 16 na "extreme res", dojem "zrnitosti" povrchu je už docela fajn. S ortem 17 to musí být ještě lepší.
A propos FSX vs. X-Plane:
Když jsem poprvé před lety spustil X-Plane - z nouze, protože na Macu FS neběží - tak jsem se oklepal hnusem. Naprosto chápu a respektuju lidi jako Jožo, kteří investovali peníze a síly do FSX a X-Plane pro ně vypadá jako krok zpět. Fór je v tom, že je to spíš zásadní úkrok stranou z potápějícího se, naprosto zbastlenýho Titaniku, na platformu, která má solidně udělaný ty nejzákladnější věci: racionálně (!!!) modelovaná fyzika, OpenGL grafika, podpora Win, Mac i Linux, uživatelsky přívětivé nástroje pro vývoj letadel a scenerií. Na tomhle se dá stavět a dneska už je jasný, že je jen otázkou času, kdy budou k dispozici podobně kvalitní addony jako pro FS.
...a pro X-Plane je taky samozřejmě veledůležitá komunita paranoidních džihadistů (..když toto píšu, mnu růženec a modlím se k obří podobizně našeho guru...), kteří jsou ochotni bránit jej se zbraní v ruce a podrobit inkvizici všechny kacíře, kteří se o XPL otřou třeba jen křivým slovíčkem  |
|