Je vidět, že FSPilot není plachtař. Ale ač motorář (cesnař), tohle by měl vědět taky (viz články o II.režimu letu - a zejména pádu do vývrtky v ostré zatáčce... platí i pro cessnu!!! - a jestli se dobře pamatuju, tak to byla i jedna nebo dvě otázky v pilotkách - "optimální klouzavost a optimální klesavost - která rychlost je vyšší?!" ))
Samozřejmě s náklonem se všechny tyhle pravidla posouvají k jiným rychlostem, protože se mění (asymetricky) obtékání křídel, navíc v zatáčce jsou v akci křidélka a je různý profil, větší odpor, horší vztlak, některá letadla vyvolávají náklon spoilery - a tam je to ještě markantnější - takže všechno, o čem tu diskutujem, platí v přímočarém letu. Pokud má (blaník, cesna, B737) udělat zatáčku, jeho aerodynamické vlastnosti se výrazně zhorší a předpokládané optimální rychlosti se zvýší(posouvá se celá polára). Při "mírné" zatáčce o cca 10% rychlosti, při ostré zatáčce až o 30% rychlosti (a to je docela rozdíl...) |
|