| | | Quickie airplane 17. 9. 2004 / 21:22 | |
| | Na téhle stránce http://quickiebuilders.org sem objevil zajímavá letadýlka Quickie. A chcu se zeptat, jestli nelítá nějaký v ČR.
Díky |
|
| |
|
| | | Re: Quickie airplane 18. 9. 2004 / 20:39 | |
| | Hmmm, tak tohle jsem jednou viděl v Anglii dokonce letět, ale moc důvěry to ve mě nevzbudilo. U nás nelítá žádný.
To, že se s výjimkou několika málo deltaplánů a kachen po sto letech lítání ustálila koncepce letadel na tom, jak vypadají dnes, o něčem svědčí.... |
| |
|
| | | | Re: Re: Quickie airplane 18. 9. 2004 / 20:43 | |
| | Viděl jsem lítat pár RC-modelů a kupodivu to lítá lépe než to vypadá)) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Quickie airplane 18. 9. 2004 / 21:05 | |
| | Víšco ono to může lítat hezky a mít to určitá pozitíva, ale při hodnocení jako celku to asi zázrak nebude.
Jako příklad uvedu třeba dopraváky - téměř všechny současný mašiny mají "standardní" koncepci se kterou přišel Boeing 707 a od tý doby se na tom staví. 737, 747, 757, 767, 777, A 300, 310, 320, 330, 340, 380, Mercure, Tu-204 atdatd.Lze říct že je to až nuda.
Před padesáti lety začaly bejt moderní "čistý" křídla, přišla s tim Caravelle, pak 727, DC-9, Trident, VC-10, BAC-111, Tu-134, 154, IL-62 a spousta dalších. No a svýjimkou malejch bizjetů, regional jetů a Tu-334 tahle koncepce úplně zdechla. Proč? Výhody - čistý křídlo, vstupy motorů výš nad zemí kvůli nečistotám, trochu menší hluk vepředu v kabině. Menší asymetrie tahu při vysazení motoru. Nevýhody: hrozba Deep Stall a z toho vyplývající nutnost umělé ochrany (stick pusher). Problémy s centráží. Větší náchylnost motorů k pumpáži při silné turbulenci. Velké riziko poškození systémů řízení pri destrukci motoru. Větší náchylnost na nasátí ledu do motoru v námrazových podmínkách. Větší hluk vzadu v kabině. Ocas do T vyžadující kvůli zatížení větší pevnost a tím i váhu a opět problémy s centráží.
Takže pár pozitiv je vyváženo podstatně více negativ.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Quickie airplane 18. 9. 2004 / 21:24 | |
| | A.J.Scandall:Absolutní souhlas,toto letadlo bych zařadil spíše do kategorie experimental.
A tady jedna foto z Nesvačil speciálně pro TebeBulíka tam nikdo nepozval |
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane 19. 9. 2004 / 00:25 | |
| | Hezký.... škoda, že jeho velkýho bráchu stihl takovej osud.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Quickie airplane 18. 9. 2004 / 21:56 | |
| | Pripadam si jako nevzdelanec, ale co je to ta pumpaz motoru a jak k tomu dochazi ? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane 18. 9. 2004 / 22:04 | |
| | Noční můra pilota Migu))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane 19. 9. 2004 / 00:56 | |
| | No pouštim se na tenkej led, ale zkusim to trochu přiblížit:
pumpáž je nestabilní stav v lopatkovém motoru, vzniklý zpravidla sníženou dodávkou vzduchu. Motor se při tom může vážně poškodit, hlavně z hlediska tepelného. Dojít k tomu může právě tím, že při nějakém manévru či extrémní turbulenci dojde k omezení přístupu vzduchu. Jestli se nepletu, kritická hodnota bývá kolem 20° mezi osou motoru a směrem, odkud to do něj fouká. Příčin pumpáže může být víc, v době počátků proudových motorů to bylo třeba i prudké přidání plynu.
U letadel s motory vzadu na pylonech je riziko zvýšené tím, že velký "stín" při bočním ofukování může způsobit právě trup.
Kdyžtak mě někdo opravte, já tomu taky až tolik nehovim |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane 19. 9. 2004 / 10:50 | |
| | | |
|
|