| ![](img/nic.gif) | Historie - dálná, bližná, trať na letišti 8. 2. 2010 / 11:04 | |
| ![](img/nic.gif) | Říká se tomu "přiblížení rozpočtovým úhlem", IAF je v tomto případě jedno z NDB umístěných v minulosti vždy po dvou. Zpravidla se přelétávalo to vzdálenější "vzdálená přívodní radionavigační stanice" - čili dálná. Po přeletu nasadil pilot v přibližovací mapě stanovený kurs a rychlost dle kategorie letadla a letěl určený čas (vše dle publikované přibližovací mapy) po uplynutí času začal stanoveným náklonem točit tzv. rozpočtovou zatáčku do osy dráhy. Pokud pilotoval správně, byl po dotočení zhruba v ose dráhy na FAF, korekce provedl sesouhlasením ruček ARK do zákrytu a začal klesat stanovenou vertikální rychlostí, zase dle kategorie letadla, výšku zkontroloval nad dálnou, popřípadě upravil gradient a pokračoval dokud nezahlédl dráhu, nebo dráhová světla... Toto přiblížení je sice přístrojové, ale nepřesné, v případě opravdu špatného počasí bylo třeba ho v konečné fázi doplnit o PAR přiblížení.
Přiblížení lze samozřejmě provést i na 1xNDB, kde k vedení postačí nastavený kurs dráhy a ručka ARK. Jinak vetšinu údajů jako přibližovací rychlosti a gradient klesání pro všechny kategorie letadel, stanovené výšky nad MARKERY lze dodnes najít na přibližovacích mapách. |
| |
|