Já vycházím z příručky na 737-500, která hovoří, že: "Position both center tank fuel switches to OFF when both center tank fuel pump LOW PRESSURE lights illuminate". Tzn. dokonce se má čekat na rozsvícení obou, nikoliv probliknutí jedné, jak jsem dělal. Jiná zmínka o použití pump center tanku, ani v sekci Limitations, není.
Podíval jsem se i do příručky na NG, a tam píšou vpodstatě totéž, s tou výjimkou, že při klesání se center pumpy vypínají tehdy, dosáhne-li množství paliva v nádrži 1400kg.
Možná "dry run" není totéž, jako když ti blikne LOW PRESSURE. Je to jako u CE-680, kde v AFM je psáno, že "unattended APU operation is not allowed". A co konkrétně se myslí tím "attended"? Že někdo musí být v kokpitu? Na palubě? U letadla? Ptali jsme se a bylo nám řečeno, že se tím myslí, že je někdo z posádky do vzdálenosti jedna stopa (?!) od letadla.
Špatný je běh nasucho, jako se stalo u té 737 před asi desti lety v Asii, kde nechali dlouho běžet pumpy v prázdném centru na zemi, ač tam nikdo nebyl. Až to řachlo. Myslím, že podobný problém mělo i to Jumbo TWA v roce 96 za letu.
|
|