| | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 13:24 | |
| | Ahoj mám PMDG 737 a potřeboval bych vědět,jakou páčku mám zmáčknout nebo jakou pal.pumpu aby mi bralo palivo i z trupu.Pro informaci vlevo dole je 6 páček ,asi budete myslet tyto tak u nich mám napsané low presure. |
| |
|
| | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 13:35 | |
| | Tak všechny spínače pump musí být zapnuté (všech 6) a musí to fungovat. No a samozřejmě taky musíš mít ve všech nádržích palivo Plní se vždy prioritně tak, že nejdříve do křídel a teprve když nestačí palivo v křídlech, dává se i do centru. A za letu se prioritně spotřebovává vždy nejdříve palivo z centru a teprve po jeho vyprázdnění z křídel. Je to z důvodu namáhání konstrukce letadla, protože palivo v centru zatěžuje více konstrukci. |
| |
|
| | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 13:42 | |
| | A jen dodam, ze center pumpy se zapinaji jen v pripade, je-li v center nadrzi vice jak 450Kg paliva...to same plati pro vypnuti pump za letu, vypinaji se, jakmile je v center nadrzi min jak 450kg, takze zadne "vypnu to, az mi to zahlasi low pressure" |
| |
|
| | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 14:36 | |
| | U NGček jo, ale u Classiců se to čerpá i pod 1000lb/453kg a zbytek dososne scavange pump. Běžnou praxí je, že "to vypnu, az mi to zahlasi low pressure" U Classiců (možná i u NG, nevím) se ještě navíc nezapínají center pumpy před vzletem, když je v nádrži pod 1000kg. |
| |
|
| | | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 14:46 | |
| | Ano, myslel sem NG, ale netusil sem, ze u classics je to jinak. Cerpal sem ze zname stranky http://www.b737.org.uk/ , kde je to psane obecne, rozdil v typech tam nebyl...
Centre tank pumps should not be allowed to run dry or be left running unsupervised. |
| |
|
| | | | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 15:26 | |
| | Já vycházím z příručky na 737-500, která hovoří, že: "Position both center tank fuel switches to OFF when both center tank fuel pump LOW PRESSURE lights illuminate". Tzn. dokonce se má čekat na rozsvícení obou, nikoliv probliknutí jedné, jak jsem dělal. Jiná zmínka o použití pump center tanku, ani v sekci Limitations, není.
Podíval jsem se i do příručky na NG, a tam píšou vpodstatě totéž, s tou výjimkou, že při klesání se center pumpy vypínají tehdy, dosáhne-li množství paliva v nádrži 1400kg.
Možná "dry run" není totéž, jako když ti blikne LOW PRESSURE. Je to jako u CE-680, kde v AFM je psáno, že "unattended APU operation is not allowed". A co konkrétně se myslí tím "attended"? Že někdo musí být v kokpitu? Na palubě? U letadla? Ptali jsme se a bylo nám řečeno, že se tím myslí, že je někdo z posádky do vzdálenosti jedna stopa (?!) od letadla.
Špatný je běh nasucho, jako se stalo u té 737 před asi desti lety v Asii, kde nechali dlouho běžet pumpy v prázdném centru na zemi, ač tam nikdo nebyl. Až to řachlo. Myslím, že podobný problém mělo i to Jumbo TWA v roce 96 za letu.
|
| |
|
| | | | | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 17:58 | |
| | V tomu letu TWA - pokud vím, tak tam to bylo označeno pouze jako pravděpodobná příčina. Přepínače byly nalezeny vypnuté a VCR neobsahovalo nic, co by naznačovalo jejich zapnutí. Spekulovalo se na chybu elektroinstalace. |
| |
|
| | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 13:39 | |
| | Tak to je máš buď vypnuté, nebo ti došlo palivo.
Ty čtyři pumpy v dolní řadě musí být zapnuté vždy (pokud nepoužíváš cross-feed), a ty dvě nad nimi se zapínají jen tehdy, pokud chceš brát palivo z centru. Je to udělané tak, že když máš všech šest pump ON, a kontrolky ti nesvítí, tak se bere palivo z centru a až po vyčerpání to bere z hlavních, křídelních. Jen se ti ve ten moment, kdy dočerpáš centr, rozsvítí LOW PRESSURE na těch dvou příslušných pumpách, tudíž je musíš vypnout. Na NGčkách se údajně nečeká až na dočerpání centru a vypíná se to dřív, ale to nevím, páč jsem to nelítal. |
| |
|
| | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 13:49 | |
| | BOHUŽEL NE STOJÍM NA GATE S 100% V OBOUCH KŘÍDLECH A 40% V CENTRU ALE JAKMILE VYPNU TY 2 NAHOŘE TAK TO LOW PRESURE ZMIZÍ ALE U TĚCH DOLNÍCH TO NEPLATÍ |
| |
|
| | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 13:52 | |
| | Vypnu, to znamena packy nahoru nebo packy dolu? |
| |
|
| | | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 14:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 14:10 | |
| | Pokud center pumpy vypnes, a low pressure zmizi, znamena to, ze tam to palivo proste nemas. |
| |
|
| | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 14:12 | |
| | A v jakým stavu to letadlo máš? Loaduješ ho nastartovaný, nebo z cold and dark? Ono je totiž taky možný, že máš něco vypnutý (APU, hydrauliku, generátory...) |
| |
|
| | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 14:12 | |
| | u NG je to stejny-po docerpani a rozsviceni LOW PRESSURE se vypinaj.
Pokud je pro start v centru malo-cca pod 800kg tak se stava ze se rozsvecuje low pressure tesne po startu takze se v takovem pripade center pumpy zapinaj az po startu nebo az v hladine ale to bude asi na klasice stejny-tu jsem zas nelital ja. |
| |
|
| | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 15:34 | |
| | Já do center dávám jenom palivo pro APU a pojíždění. Před vzletem ty 2 čerpadla vypnu, ono tam stejně moc nezůstane. |
| |
|
| | | | | | problém s palivem z trupu 3. 1. 2010 / 17:48 | |
| | ahoj díky za rady problém vyřešen díky |
| |
|
|