FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 28. 2. 2025, svátek má Lumír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zaoblení hran v Gmaxu Jeden příspěvek | Celý strom
Zaoblení hran v Gmaxu   19. 12. 2009 / 21:05
Pan Letadlo   
Gouraudovo stínování (Gouraud shading) je rychlejší, ale méně účinná technika prolínání barev v polygonu (blending). Pracuje na per-vertex základě, zpracovává tedy vrcholy. Pro každý vrchol je vypočtena průměrná normála podle normálových vektorů přiléhajících polygonů. Dále je podle osvětlení a těchto normál určena barva a intenzita pro každý vrchol. Finální osvětlení celého polygonu se získá bilineární interpolací hodnot na jednotlivých vrcholech. Tato metoda je sice rychlejší než Phongovo stínování, ale může vytvářet jisté artefakty, hlavně poblíž míst s nejvyšší intenzitou odraženého světla.

Phongovo stínování (Phong shading) je na rozdíl od Gourauda založeno na per-pixel
technice. Vytvořil ho Bui Tuong-Phong v roce 1975 jako vylepšenou verzi Gouraudova stínování, která eliminuje chyby vznikající na hranách polygonů. Phongovo stínování totiž přidává na hrany polygonů další normály, které vznikají interpolací normál v jeho vrcholech. V současnosti je Phong provozován jen softwarově, protože neexistuje GPU s jeho nativní implementací.

převzato z http://www.svethardware.cz/art_doc-6D2AC72379CA43C6C1256ED6006B1BA2.html

vlevo ploché, uprostřed goraud vpravo phong
15991 B / 600 x 456 / 02_big.jpg
 
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ