IRS (resp. IRU) je tedy jednotka, která na základě zadání údaje o počáteční poloze, údajů z gyroskopů, akcelerometrů ve všech osách a času dokáže (mimo jiné – náklon, podélný sklon, zrychlení …) určit polohu letadla v každém okamžiku letu ( myšleno polohu vůči místu, ve kterém byla provedena inicializace, tedy „ALLIGN“) - nezávisle na vnějších údajích.
Otázka č.1) Údaje z akcelerometrů i gyroskopu (o času nepochybuji) jsou tak přesné, že
že dají použít pro určení polohy po celou dobu letu ( třeba 12ti hodinového ) bez zpětné vazby ( nemyslím tím matematické algoritmy pro korekci chyb ) z vnějších zdrojů ( údaje z GPS, DME,rychloměru, výškoměru….)?
Otázka č.2) Na základě čeho provádí IRU korekce vlivu větru (bez vnějších vstupů přece
nemůže sama o sobě vítr zjistit)?
Otázka č.3) Vyplývá z otázky 1 a 2 – nějak mě pořád vychází, že zas tak úplně nezávislá na vnějších vstupech není – tedy jaké vnější vstupy požívá IRU?
|
|