FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 9. 4. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
B747 PMDG Inerce Jeden příspěvek | Celý strom
B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 11:39
Toomitsch
Cau kluci

uz rostu do sediva
Mam PMDG 747 a nejde mi zalignovat IRS. Podle návodu dám cudlilky fo NAV a pak align, v FMC zadam LAST GPS pos a FMC mi napise ENTER POSITION. Kdyz to dam znovu, uz se mi v tom spodnim radku (tam kam se ma dat) objevi, ale to je vse, dal uz mi inerce nefunguje...
Nesetkal jste se s tim nekdo? Popr muzete mi poradit?

Diky

V.
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 12:10
Teflon_490   
Problem bude asi v tom, ze ALIGN slouzi jen k rychlemu sesouhlaseni behem turnaroundu, pokud ero ozivujes, tak z pozice OFF by melo stacit je dat do pozice NAV. Behem incializacni doby pak zadat GPS aktualni pozici do FMC, a po dokonceni countdownu by si mel mit navigaci pripravenou. Mam pocit, ze to v nekterych tech manualech k PMDG 747 bylo prave matouci.
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 12:16
Toomitsch
No ja to delal presne podle navodu od PMDG i toho z netu, myslim ze schneider stranky nebo tak neco (odkaz jsem nasel tady).
Takze myslis, jen dat je vsechny tri do NAVu a zadat FMC bude stacit? no muzu to zkusit
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 12:21
Teflon_490   
No, aspon tak to je na 767 v ALIGN modu proste inerce uz z principu nemuze navigovat, slouzi to jen k rychlemu sesouhlaseni - das ALIGN, zadas novou aktualni pozici, a vratis do NAV. Mod, ve kterem se nachazis po celou dobu letu je prave NAV. Tak to zkus
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 12:59
Toomitsch
No zkusim, to vis ze jo, uz jsem z toho napul sedivy a napul plesaty.
V tom navodu stoji: OFF Then NAV then ALIGN a po odpocitani zase do NAV... Asi v tom maji hokej, nebo jsem blby ja...
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 13:02
Teflon_490   
Jo, ja si prave matne vybavuju, ze tam kolem toho byly zmatky a pisou to slozitejc nez jak to ve skutecnosti musis udelat
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 13:11
Toomitsch
Zkusim, diky za radu Dam pak vedet co a jak...
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 13:11
Teflon_490   
Jeste sem vyhrabal asi nejlepsi kompletni tutorial na let se 747, by Holger Seilz. A ma tam:

IRS Mode Selectors................................... OFF, THEN NAV
Right-click on each selector once. This spools up
and aligns the precision laser gyroscopes for
inertial navigation. This process takes up to 10
minutes, depending on current latitude.

Bylo to na avsimu, pmdg747_advancedtutorial.zip, ale po crashi uz tam neni. Je velice pekne zpracovany, od zacatku az do konce, s kompletni predletovou pripravou, performance daty, az po finalni vypnuti. Mas ho na mailu
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 22:20
Stew
To je správně, z NAV na OFF, pak zpět na NAV a z něj na ALIGN. U všech tří jednotek. Na ND se ti v ten moment zobrazí odpočítávání času do konce sesouhlasení, na Primary EICASu jsou tři hlášky o ALIGNu L,R,C. Teď v CDU přeneseš do spodního řádku NE DATA Z LAST POS (protože to může být někde z tramtárie z předešlého letu), ale z řádku GPS POS.
To je třeba také zadat 3x vždy po vymazání hlášky ENTER POSITION. Ještě taky záleží, jakou máš nastavenu dobu alignu v options. Standardně tam je 10 minut, takže čekačka, ale na ND musí ten odpočet probíhat (pokud si v menu nenastavíš třeba jen těch 15 sekund). Až odpočet doběhne do nuly, přepni všechny jednotky zpátky z ALIGN do NAV, ND display ti ožije a je to.
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 22:38
Teflon_490   
Ja nevim...proc to delat tak slozite...uz tu bylo prece receno, ze staci z OFF do NAV, pri ciste inicializaci ALIGN neni potreba...
 

B747 PMDG Inerce   8. 12. 2009 / 07:45
Toomitsch
Presne jak rikas, udelal jsem to podle tebe, tedy z OFF do NAV, zadal jsem v FMC GPS POS a hle, vse fungovalo ted se zase seru s jinyma vecma, ale tohle mam z krku
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 16:23
Rychlokvaška
Tyto inerciální systémy mají dva způsoby, jakými lze provést inicializaci:

- Normální - provede kompletní inicializaci na základě zadané polohy. Provede se tak, že se selector přepne z OFF do NAV a do FMC se zadá aktuální poloha. Trvá cca 10 minut (v praxi spíš méně) a popravdě řečeno jsem nikdy nepoužil nic jiného. Než člověk namlátí věci do FMC, za tu dobu už je většinou hotovo. Do OFF se přepínají IRS po zaparkování a vypnutí motorů v rámci shutdown checklistu, do NAV pak v rámci cockpit safety checklistu, což je vlastně první věc co se dělá při příchodu do éra a tak je pro alignování spousta času.

- Rychlá - provede jen vymazání letem naakumulovaného tracku, ground speed, chyby attitude, znovu provede levelling systému a zaktualizuje aktuální polohu. Provede se tak, že se po příletu selector ponechá v NAV, přepne se na ALIGN, zadá poloha pokud je potřeba a přepne zpět do NAV. Trvá cca 30 sekund a je možná provést i bez zadání polohy (méně přesné), ale má spoustu nevýhod - menší přesnost, nutnost po určitém čase provést stejně normální align (většinou cca 2 longhaul sektory, každé éro má v dokumentaci přesný počet hodin, u 757 je to např. 18), nelze použít pro MNPS lety a P-RNAV navigaci a managed (LNAV/VNAV) GNSS přiblížení, atd. Jedinou výhodou je ona krátká doba inicializace, ale jak už jsem psal, ještě jsem to nikdy nepoužil, každý turnaround trvá více než 10 minut a za tu dobu se provede v pohodě normální inicializace.

Jinak obecně, pokud ti bliká ALIGN kontrolka, tak není něco v pořádku
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 23:21
miua
Když už jste se do toho IRSu, potažmo IRU´s tak pěkně zakousli, nemohl by tu někdo, kdo se v tom vyzná, popsat trochu podrobněji jeho funkci?
To, že dává informace o poloze letadla,zrychlení, ground speed, heading, větru apod. se dá dočíst skoro v každém manuálu, ale na základě čeho a jak tyto informace vlastně IRS sám zjišťuje ( gyroskopy, GPS, signály z radiomajáků, údaje z výškoměrů, rychloměrů ....)?
 

B747 PMDG Inerce   7. 12. 2009 / 23:44
Rychlokvaška
Trošku podrobněji tady:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=250473&lan=0&style=2#250473
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=144589&lan=0&style=2#144589

Dalo by se o tom popsat spousta stránek (a taky popsaných najdeš spoustu třeba i na Wiki), zajímá tě něco konkrétního ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_laser_gyroscope
http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_reference_system
 1x  

B747 PMDG Inerce   8. 12. 2009 / 11:47
miua
Díky moc za odkazy, je vidět, že v hledání mám ještě jisté mezery . Tak se tím zkusím prolouskat a dotazy budou asi následovat posléze .
 

B747 PMDG Inerce   9. 12. 2009 / 14:23
miua
IRS (resp. IRU) je tedy jednotka, která na základě zadání údaje o počáteční poloze, údajů z gyroskopů, akcelerometrů ve všech osách a času dokáže (mimo jiné – náklon, podélný sklon, zrychlení …) určit polohu letadla v každém okamžiku letu ( myšleno polohu vůči místu, ve kterém byla provedena inicializace, tedy „ALLIGN“) - nezávisle na vnějších údajích.

Otázka č.1) Údaje z akcelerometrů i gyroskopu (o času nepochybuji) jsou tak přesné, že
že dají použít pro určení polohy po celou dobu letu ( třeba 12ti hodinového ) bez zpětné vazby ( nemyslím tím matematické algoritmy pro korekci chyb ) z vnějších zdrojů ( údaje z GPS, DME,rychloměru, výškoměru….)?

Otázka č.2) Na základě čeho provádí IRU korekce vlivu větru (bez vnějších vstupů přece
nemůže sama o sobě vítr zjistit)?

Otázka č.3) Vyplývá z otázky 1 a 2 – nějak mě pořád vychází, že zas tak úplně nezávislá na vnějších vstupech není – tedy jaké vnější vstupy požívá IRU?
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ