FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 1. 2025, svátek má Čestmír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
B777 vs. Tu134 Jeden příspěvek | Celý strom
B777 vs. Tu134   7. 12. 2009 / 11:12
A.J.Scandall   
Vezmeme-li, že obě dvě letadle jsou ve stejné fázi letu, nakonfigurovaná na přistání, stabilizovaná, tak už tam tak podstatný rozdíl není (i Tu-134 měla autopilota, který zaletěl ILS, a ten automat tahu takový rozdíl nedělá). A i pokud zahodíme za hlavu všechnu automatizaci, pořád máme dvě spolehlivá a dobře vybavená letadla, u nichž je princip letu stále stejný.

Já v tomhle videu vidím něco úplně jiného. Nikoliv rozdíl v letadlech, ale v přístupu posádky. Pokud se letí tak, jak má, je skutečně potřeba call-outů od druhého či třetího člena posádky minimalizovaná, jejich význam roste až při něčem nestandardním. A zatímco pánové v triple seven měli klídek a velice účinnou (tzn. jednoduchou) spolupráci, působil na mě kokpit 134ky jako na trošku zmatečné tržiště. Když se ve stejný okamžik dva lidé překřikují a řvou přes sebe různá čísla, není to důkaz náročnosti letadla, ale diskutabilní spolupráce letců.

Aby si někdo nemyslel, že tu hodnotím, co jsem nezažil, tak pro jistotu dodám následující. Létal jsem kdysi L-410. Ta měla jednu nevýhodu, za kterou nemohlo letadlo, ale piloti. Každý totiž přišel od jiné firmy, měl jiné návyky, a provozovatel, u kterého jsem létal, něco jako SOP prostě neměl. A tak jsem zažil kapitány, kteří s tím lítali jako v tom Tůčku na YouTube, jeden letěl, druhý mu nastavoval plyny podle pokynů, co letící řval (šedesát torků, osmdesát torků, stahuj, jiní zase "drž mi rychlost sto šedesát" apod.), neletící pro změnu četl rychlosti a výšky apod. Ale taky jsem zažil kapitány s přístupem jako v té 777. Letíš, tak si leť, plyny jsou tvoje, přístroje si scanuj sám, a já ti kromě několika standardních call-outů (1000ft, 500ft, minimum) budu jen hlásit odchylky (loc, G/S, rychlost) mimo toleranci.

Není těžké uhodnout, kdy se letělo s letadlem krásně, a kdy to bylo jako když se člověk drbe levou rukou za pravým uchem. Připouštím, že v Rusku už jsou na to natolik zvyklí, že jim to nepřijde, tak budiž. Ale ač je pravda, že Tu-134 v mnoha ohledech náročnější na pilotáž než B777, tak výše uvedené video, ač velmi zajímavé, o tom není důkazem.

 1x  
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ