| | Re: Tři otázky 25. 8. 2004 / 21:43 | |
| | 1) Obecně plánování paliva je součástí předletové přípravy. U VFR si prostě musíš udělat nějakej -sebejednodušší- plánek ze kterýho kromě navigace vyplyne i potřebné množství paliva + rezervy odhadem+ předpisy o min. množství.
U IFRu se dělá plánek zákonitě a tam bývá i jako součást výpočtu odhad paliva nad jednotlivými OB. Rezervy jsou víceméně předepsány. Pro účely FS je možné používat zde - na Periskopu - stahnutelný plánovač pro řadu Boeing 737-xxx ( od MP ), který mám odzkoušený a funguje poměrně dokonale. Online plánovač http://www.pmfp.com obsahuje plánování trati, hmotností a s tím související množství paliva, simulace je velmi realistická.
2) Čas nad OB zjistí pilot obecně tak, že se podívá na hodinky. Pilot nemusí dohnat časovou ztrátu, to by znamenalo možné snížení bezpečnosti a to se nesmí. Prostě kouká buď do FMC nebo do plánku s tratí a porovnává, jak mu to letí. Maximálně může požádat o změnu hladiny nebo mírně upravovat M, ale mnohem větší vliv na rychlost vůči zemi má stejně vítr ( se kterým nic neudělá ) a pak procedury na příletu.
3) Já myslím, že kniha se sehnat nedá. je možné postupné sbírání dílčích informací - kupříkladu právě tady a nebo po hospodách ( Pinkas a jiné ). To vydá tak na tři knihy... |
| |
|