V praxi to záleží na třídě prostoru CTR. V Déčku, tj. např. LKKV, má řídící
pouze poradní fci ohledně rozstupů VFR/VFR. Povolí tě např. do SZ prostoru a
ostatním ACFT za VFR podá v případě možnosti konfliktního provozu informaci
o takovém letadle, případně jeho výšce. Ostatní je na nich.
Potom záleží, zda-li máš XPDR či nikoliv. Pokud ano a řídící má radarový kontakt, tak
má ulehčenou práci a nemusí si neustále ověřovat tvou polohu. Potom stačí nahlásit ukončení v prostoru a dostaneš další instrukce...
Pokud ne (a to je důležité zejména za SVFR/ZVFR kdy zabezpečuje rozstupy také) řídítě v CTR procedurálně, což je za minimální dohlednosti pro něho velmi náročné. Jednou jsem letěl ve skupině s ACFT, které nemělo XPDR za SVFR do CTR a řídící mě nechal vyčkávat v oblasti vstupního bodu než ACFT bez XPDR přistane...
V prostoru CTR třídy C (což je pokud se nemýlím v ČR pouze LKPR) zajišťují rozstupy VFR/VFR řídící, proto tam nelze vstoupit bez XPDR...
|
|