Mno.. Nechci vypadat jako kverulant.., ale nepamatuju se, že by existovaly nějaké "tratě pro záchranku". Kryštof nahlásí kde je, kam potřebuje a v drtivé většině dostane pokyn "pokračujte přímo xxxx", kde xxxx je ono místo zásahu/přistání. Samozřejmě, že je mu poskytnuta info o provozu, aby si pilot záchranky udržel rozstup od okolního provozu a případně je mu, pokud startuje z H3, nařízeno místo, kde má křižovat dráhu 24 resp. 31, pokud je nutné.
Pro Meedcina:
obecně se dá říct asi tolik..:
situace 1) letiště s jednou dráhou (typicky třeba LKMT), VFR provoz bude křižovat CTR ze západu na východ, reakce ATC v závislosti na provozu by byla asi následovná..:
"OKABC, vstup do okrsku povolen přes vstupní bod W, pokračujte na E, křižujte dráhu 22 nad prahem/křižujte osu dráhy 22 severně letiště/křižujte osu dráhy jižně letiště, oznamte E." (severně letiště je křižování výhodnější při dráze v používání 22, bo si ten průlet hlídá jen mašiny na přistání a o vzlety se nezajímá - většinou a opačně)
situace 2) letiště s více dráhami (typicky LKPR), VFR provoz letí od severu na jih, reakce ATC, pokud to provoz dovolí a VFR si do okrsku pustí bude cca takováto..:
"OKABC, pokračujte přes N, B, A a tam zahjte vyčkávání/pokračujte N, B, A, osu dráhy 24 křižujte nad prahem/nad naváděcí řadou/severně letiště a dále pokračujte na T a S, oznamte S." (to platí pro případ, že provoz dovolí VFR průlet přes letiště a že dráha v používání je 24 - ale toto není dogma, průlety VFR jsou co do kreativity řídícího hodně nadprůměrné, dá se s nimi vymslet cokoliv), nedílnou součástí v obou situacích je podávání info o provozu.
Ještě pořád v tom máš guláš, nebo už je z toho svíčková..? |
|