No jasně, letadlo za to fakt nemůže, letadlo to myslelo dobře...
Ne vážně, tohle je typická ukázka toho, jak hospodaří "stát", rozumějme lidé, kteří nejsou nijak zásadně hmotně zapojeni do ekonomiky toho co "řídí". Protože je naprosto jasné, že už zadání takovýho letadla bylo špatně. Jasně, taková věc se plánuje 20 let dopředu a za tu dobu se svět hodně změnil, ale to bylo zjevné už mnohem dříve, bohužel nikdo zodpovědný nedokáže projekt zastavit, "když už se do něj tolik vrazilo". A proč taky, vždyť to nikdo z nich neplatí. A ve státním rozpočtu se na to vždycky něco našlo. Výsledkem je několik desítek zbytečných letadel, vhodných jen proto, aby si hoši v zeleným dobře zalítali. Pravdu má ten, kdo napsal, že tržní cena je 0 a možná i míň. Stávající "cena", kterou tady někdo uváděl, znázorňuje mimo jiné i náklady na vývoj, který jsou jistě vyšší, než cena jednoho letadla. Čím víc by se jich prodalo, tím by cena byla nižší. Jenže se neprodalo žádný. A stojí a stárnou. Za pár let budou zralý na sešrotování. V šedesátých letech by takový hračky skončily ve svazarmovských aeroklubech. Dneska budeme rádi, když si je někdo vezme zadarmo a zbaví nás nákladů na skladování a konzervování. Prostě vyrábět něco, co nikdo nechce a nepotřebuje to je úplná blbost, bez ohledu na "bojový potenciál".
Kdyby v Aeru místo toho vyráběli pořádnej ultralight na vlekání, mohli bejt dneska za vodou, i když teď už možná jsou. |
|