Tak to jsi s tím typem docela hodně vedle . Nevím jak konkrétně Scandal, ale situací, kdy se i airliner musí vyhýbat podle L2 může nastat mraky.
Když pominu všechny ty u nás zdánlivě neobvyklé, ale ve světě běžné věci, jako neřízená letiště, prostor třídy F a podobně, tak si stejně vybavuju několik situací, které mohou nastat i u nás.
a) Když je hezké počasí a vhodný vítr, tak si někdy kapitáni vyžadují odlet z LKKV přímo na OKX. Takže vstoupí do Ečka, kde může být neřízený VFR.
b) Cca před rokem? (nevím, nepamatuju se přesně) se vracelo nějaké ČSA kvůli myslím bidrstrike domů od třebové ve FL80. Takže zase v Ečku.
A to nemluvím o tom, že na všech letištích krom LKPR u nás je TMA třídy D - a tam se taky rozstupy VFR/IFR nezajišťují. A i když je "politikou" udržovat letadla natolik nekonfliktní, aby se předešlo možným problémům, tak ve skutečnosti by bylo naprosto OK pouze dát info o provozu a nechat je ať se vyhnou sami.
Ostatně právě kvůli tomu, aby to šlo, je ten speedlimit 250kts pod FL100 ve třídách D a horších i IFRu a ve třídách C a horších u VFRu. |
|