Zčásti máš pravdu - má informace byla nepřesná.
AIP (v části ENR 1.10.1) pro lety VFR neuvádí žádnou dobu pro podání před startem (!)
a naopak prom lety IFR a kombinované VFR/IFR uvádí:
1.10.2.1.2 Čas předložení letového plánu
1.10.2.1.2.1Letový plán předkládaný na let IFR nebo na letv kombinovaný musí být předložen nejpozději v čase EOBT minus 3 hodiny. Při předložení později než v tomto čase se předkladatel vystavuje nebezpečí většího zdržení, než v případě včasného předložení.
Z čehož chápu, že pokud podáš plán v kratším intervalu, než chceš startovat, tak se může stát, že ti plán neaktivují (dřív, než je zaručeno, že to všichni ATC po cestě dostali).
Samozřejmě platí, že pokud startuješ z neřízeného letiště, musíš plán "aktivovat" - telefonicky či rádiem - no a pokud ti ho (zatím) neaktivují - tak prostě plá nemáš - a pokud je pro tvůj let plán vyžadován, máš smůlu.
Podobný moment je s tím nahazováním - zapneš rádio a řekneš "XY žádnám povolení spouštět" - a AC ti řekne - "kdo? proč? - nemám tu letový plán" - a ty řekneš - no já ho podával ve 45. minutě" a AC řekne - stand by".... a pokud je to moc brzo, prostě počkáš, až tě povolej. |
|