To je přece napsaný v AIPU - letový plán je třeba podat nejpozději 30 minut před startem, takže je to celkem svižný, když podáš plán (někde na brífingu, předpokládiám, že v té době už má pilot nastudovaný AIPy, NOTAMy, počasí atd. co je potřeba, všechny mapy a postupy po kupě) a pak jdeš na security aby tě pustila na plochu, pak dojdeš (dovezou tě) k letadlu, odšpalkuješ, zastrčíš bagáž, usalašíš se, ukurtuješ (pokud máš předtím už prohlédnuté a odmotorované éro), srovnáš si mapy do klipu a do boční kapsy, vyčistíš brejle, zkontroluješ jak ti seděj sluchátke, uděláš preflight checklist - a to ti většinou akorát vyjde, abyses po rádiu přihlásil a žádal povolení k nahazování. Většinou to ani takhle rychle stihnout nejde, pokud nejsi borec a nemáš na to lidi - tak se většinou plánek dává nejmíň na 3/4 hodiny nebo hoďku dopředu, abys nepospíchal a něco nevynechal.
Takže čistě teoreticky z pohledu ŘLP od rozhodnutí až po start (=špalky) půl hodiny plus nějaká minutka na mailové či faxové odesláním plánku. |
|