| | | Vrtulníková vyrovnávací vrtule do X 8. 9. 2009 / 13:37 | |
| | Zdar, nevíte někdo, proč se u některých vrtulníků dělá vyrovnávací vrtule se 4 listy a nejsou spolu 90° ale cca 60? Proč? V čem je výhoda? |
| |
|
| | | Vrtulníková vyrovnávací vrtule do X 8. 9. 2009 / 13:47 | |
| | Jediný důvod, který mě napadá je kvůli hluku. Velká část hluku je u vrtulníků způsobená interferencí indukovaných vírů od listů hlavního rotoru s ocasním rotorem. Stejně tak každý list ocasního rotoru nechává za sebou indukovaný vír, do kterého může za jistých okolností narážet další list. Pak jiný úhel mezi nimy, může tento jev omezit. |
| |
|
| | | Vrtulníková vyrovnávací vrtule do X 8. 9. 2009 / 14:11 | |
| | | |
|
| | | | Vrtulníková vyrovnávací vrtule do X 8. 9. 2009 / 14:22 | |
| | u AH-64 to je HLAVNĚ kvůli hluku... |
| |
|
|