Tomu se říká diferenciace křidélek a např. u větroňů se toto provádí pomocí trojúhelníkových převodů (nevím jak to přesně nazvat), kde se křidélko při výchýlení dolů vychýlí méně, než křidélko na straně blíž ke středu zatáčky, které se při výchylce nahoru vykloní víc (čímž způsobí větší odpor na dané straně a zbrzdí křídlo do zatáčky) Tenhle systém je pak o něco složitější a má víc výhod, ale prakticky pracuje na úplně stejném principu. A díky tomu zatáčka koordinovaná není. To je dáno především rychlostí => odstředivou silou, která to vyrovnává.
Jinak v dopraváku se směrovka používá nonstop a kdyby se nepoužívala, tak je všem cestujícím hooodně špatně - holandský krok ti nic neříká? Nešlapou tam piloti, ale Yaw Dumper, ale používá se Ale to je jen puntičkaření |
|