dej do vyhledávače, tady je to oblíbené téma.
Oficiálně se to jmenuje "odskok," cvičí se tomu zabránit v kapitole "nezdařená přistání."
V zásadě jde o přistání na větší rychlosti, kdy po kontaktu podvozku s dráhou dojde k vyššímu vyplavání, na které pilot reaguje špatně - místo, aby letadlo "podržel" v přistávací poloze (podrovnání, nos nahoru, vytrácení rychlosti, pozvolné klesáání do výšky výdrže do 0,5 m nad dráhou, dosednutí na hlavbní podvozek, pozvolné položení přední nohy), lekne se, že ztratí rychlost a spadne s valké výšky - proto (instinktivně) potlačí. Tím ale nevytratí rychlost - a situace se opakuje. Po "drcnutí" do země se lekne - prudce přitahne - zas vyplave - lekne se - potlačí... Když se pilot neprobere a chybu opakuje, dojde k sérii odskoků se zvětšující se amplitudou, v nejhorším případě některý z odskoků už nevede k dopadu na hlavní podvozek, ale na příďovou nohu, často pod "blbým" úhlem, příďová noha se zlomí (vylomí) a kraxna je na světě. Lidově se tomu prostě říéká "kozel." No. |
|