S tím nastavením CRS nemáš až tak úplně pravdu, je-li tvůj TRK o víc jak 90stupňů odchýlenej od CRS, tak se ti nezobrazí indikace GS. Je to asi ochrana proti falešným indikacím. A protože jsi šťoura (v dobrym smyslu, uvádím zdroj: Operationals Manual, Vol.2, str. 10.30.6, odst.9. Originál zní "Pointer not displayed when GS unusable or when track and front course on MCP differ by more than 90°(back course)."
Byl kdysi i případ, že to jedna posádka kvůli změně dráhy z 24 na 06 na poslední chvíli v praxi vyzkoušela...
Zrada v použití LNAV pro nalítnutí LOC je tehdy, je-li poloha "shiftnutá", posunutá. Jinak to ale jde a dokonce se v LNAV dá velice přesně zalétnout NON-PRECISION přiblížení (NDB, VOR). Ale pro eliminování problémů se i při nalétnutí LOC vlastní navigací dává v poslední chvíli HDG SEL.
Jinak je úplná pravda v tom, že létat se ILS ručně i s velkou mašinou dá a dokonce některé firmy (žel ČSA ještě ne) vyžadují, aby posádky několikrát do měsíce ručně, bez FD ILS letěli. Ono se to jednoho krásnýho (či spíš hnusnýho) dne může hodit... |
|