| | IVAO CZ - další směřování české divize, volby... 15. 7. 2009 / 16:19 | |
| | Já bych to odsuzoval. A veřejně a nahlas. Nejmenoval konkrétní lidi, oni si to snad v hlavě přeberou, ale důsledně veřejně prezentoval, že řízení letového provozu je o úplně jiných věcech než o tom buzerovat někoho za to, že nemá scenerku.
Ono obecně plně souhlasím se Scandalem, že "jebat se ve vzduchu nemá", ať už v reálu nebo ve virtuálu. Řídící na IVAO by měl v případě problémů s letadlem postupovat takhle:
a) V první řadě místo jebání vyřešit provozní problém. Nenadávat, že pilot jede jinudy, že otočil jinak, atd... ale vyřešit nejjednodušším možným způsobem "stoupej, klesej, toč, zastav..." situaci. Pokud provozní problém nevznikl a pilot jen udělal chybu, která nikoho neovlivní, pak vydat náhradní povolení.
b) Potom napočítat do pěti, vydechnout a pokud jsou splněny čtyři následující podmínky:
1 - provoz to dovolí a řídící má čas
2 - problém se opravdu týkal důležitých postupů a ne podružných věcí typu scenerka/přežblept atd..
2 - dotyčný nováček vypadal, že neví/neuvědomuje si kde byla chyba/zeptá se na vysvětlení
3 - a řídící si je jist, že on ví a nebude kázat bludy
tak nabídnout dotyčnému klidné vysvětlení co bylo blbě a proč
a v neposlední řadě, pokud snad i po dodržení předcházejících dvou bodů dojde mezi oběma zúčastněnými ke konfliktu na toto téma, tak
c) se na hadku okamžitě vykašlat a požádat o pomoc vyšší autoritu (staff, online přítomného supervizora), případně dané téma BEZ JMENOVÁNÍ ZÚČASTNĚNÝCH OSOB někde probrat na nějakém fóru nebo u piva s lidmi co tomu víc rozumí....
Jinak já chápu, že někdy je těžké si neulevit, nicméně i incidentů, kdy řídící naštvaně opakoval "you were cleared to FL280 only" místo "esential traffic information...." je (bohužel) v reálu i ve virtuálu příliš. A i tam to vadí a není to na místě, natož u takových s prominutím ptákovin jako že někdo v simulátoru nemá scenerku. |
| |
|