| | IVAO CZ - další směřování české divize, volby... 14. 7. 2009 / 11:31 | |
| | Zcela záměrně jsem se původně zdržel přispívání k tomuto vláknu, ale po přečtení posledních příspěvků mi to prostě nedá.
Takže:
- nikdy jsem nekritizoval staff a ačkoliv si mě možná někteří z místních přidali na seznam "brblalů" tak se staffem to nemělo nikdy co do činění.
- můj problém se týká interpretace "AIRAG". Pojďme si to krátce rozebrat, ať to máme za sebou:
As-Real-As-It-Gets. Míra možností které dnešní FSka obohacená o IVAO SW a addony zvládá je nastavena slušně vysoko a zvládnutí takovéto úrovně simulace skutečně není legrace, jsou to desítky hodin studia a stovky hodin praxe aby to člověk zvládal na trochu slušné úrovni.
A tady se dostáváme k JÁDRU PUDLA: jsou tady lidé, kteří jsou piloty či řídícími i v reálu, pro ně je to denní chléb či ještě nezapomenuté znalosti z minula. Pak tu máme pár simptáků co k tomu v reálu nečuchli, ale už od dřevních dob se tomu věnují aspoň v FSce a ten nárost komplexity kterým si simulace prošla zvládli postupně.
No a pak tu máme ten zbytek do kterého se i sám počítám. Tzn. nemáme základ z reálu, a nemáme za sebou roky zkušeností z SIMu. Přišli jsme k tomu jak slepí k houslím. Zrno od plev se oddělilo záhy, nutnost se něco učit a svázání pravidly myslím jako filtr funguje vcelku slušně, nemám tedy přehled ale nepřijde mi že by denně český FIR oblažoval nějaký puberťák v F16 co si přišel "zalítat do mulťáku".
No a pro nás nepolíbené to fakt není legrace. Tady totiž vidím ten zásadní GAP mezi ARAIG dle zkušené části divize a možnostmi nováčků. Kolik hodin teorie a kolik hodin praxe s instruktorem stráví nováček v reálu než se může vydat na první solo navigační let ? A kolik času kdy se mu někdo aktivně věnuje (za podpory samostudia, samozřejmě) než se z SEPu dostane k typovce a osedlá levé sedadlo v MEJ ?
Já to nevím, ale odhaduji to na desítky hodin ve vzduchu, desítky hodin na simu, stovky hodin v učebně a stovky hodin samostudia, minimálně ... mýlím se snad ?
A teď - i když si vezmu že nároky na IVAO ze strany divize (NE staffu, ale obecně těch zkušených co divizi představují) jsou snížené na nejnižší možnou tolerovatelnou hranici tak, aby se to pořád dalo považovat za simulaci, tak mi tam někde pořád plave strašlivá propast mezi znalostí nováčka a požadovanou znalostí pro "simulaci".
Jasně, ono je snadné z toho někoho "vinit" nebo se "cítit obviňován" - ale tak to není. Staff ani divize tady není aby suplovala plnohodnotný výcvik, nebo tak to alespoň já nevnímám. Ano, tréninky mohou uspíšit proces učení-se nováčků a výrazně pomoci, ale nejsou samospasitelné.
*****
Takže o čem to vlastně celou dobu "mrmlám" ? O tom, že aby se z nováčka stal zkušený virtuální pilot, měl by strávit stovky a stovky hodin letu pod řídícími (v offline to má mnoho zcela zásadních nedostatků, které výcvik naopak przní a při letu na IVAO následně činí člověku hodně potíží, sám jsem to zažil/zažívám), ale přitom základ divize (z jejichž řad jsou i ti řídící) ho po pár desítkách hodin přestanou brát jako nováčka a začně jim vadit že není na dostatečné úrovni.
Je to prostě začarovaný kruh a reprezentuje ho i staff. Staff který říká že z nároků nesleví (což je pochopitelné a nikdo to nechce), ale zároveň není v jeho silách nějak pořešit rozdíl mezi schopnostmi nováčka a těmi požadovanými.
Co s tím ? Sám nevím. Pilotní škola na IVAO by to řešila, ale sám vím jak je to nereálné. Zbývají obecně dvě možnosti - buďto zatnout zuby a v rámci "hobby" se cpát tam kde tě nechtějí, nechat po sobě šlapat a prostě dřít jen abych jednou mohl být dobrý VIRTUÁLNÍ letec, nebo se na to radši vyprdnout a jít dělat něco za co mě třeba okolí nebude mít za blázna. Prozatím jsem se pohyboval někde mezi a "brblal", což k ničemu není, spíš naopak.
|
| |
|