Vzhledem k nedávno diskutovanému incidentu s frází "go ahead" a mylnému vyložení si významu, napadá mne jedna otázečka.
Jak je možné, že pilot, který tuto základní frázi nezná, se dostane na letiště, sám a bez této znalosti? Měl jsem za to, že povolání pilota je natolik "hlídané", natolik svázané zkouškami, lety s intruktorem atd. atd. že se něco takového snad ani stát nemůže. Stejně jako moc nechápu onu posádku, která tak čile komunikovala s ATC na Kennedyho, nebo kde to bylo.
A druhá věc, proč, když se tedy stane průser, všechno se najednou globálně změní, i když to do té doby v pohodě fungovalo? Proč se tomu tedy nepředchází? Resp. když to funguje, proč se neudělá bububu na toho jednoho pilota, který si jistě onu frázi již zapamatuje a nesnaží se o ustálení nějaké formy? Pomiňme, že se to na Ruzyni defaultně neříká,ale až si nějaká posádka vyloží "after departure, contact Praha Radar.." po svém a po vzletu to potopí a rozstřelí ten sekundár, co se tam točí, tak se těším, jak budem od té doby říkat "switch...", protože se někdo spletl a doslova nám kontaktoval radar. |
|