FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Používání elektronických přístrojů za letu Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Používání elektronických přístrojů za letu   16. 7. 2004 / 14:25
PavelS
Problém je s nežádoucím vyzařováním elmag. vln, které ovlivňuje především navigační přístroje a dále i jinou elektroniku užitou při řízení letadla.
Obecně existuji přístroje, které vyzařují z principu ( t.j. mobily a různá bezdrátová pojítka nebo přenašeče dat ). Tyto přístroje skutečně nebezpečné jsou a existují jasná měření, jak ovlivňují například indikátory ILS přiblížení, následně autopilota. O jejich zákazu není diskuse.
Ostatní el. zařízení, typicku digitání foťáky z principu své funkce nic nevyzařují a jde jen o zbytková pole, která jsou z principu funkce tak slabá, že mi není známo žádné měření, které by odhalilo vliv digitálního foťáku nebo kamery na cokoliv letadle ( měření se obvykle provádí za podmínek, která jsou naprosto nereálná, jako že v kabině pilota je současně v provozu x-zařízení ).
Trošku je problém s notebooky všeho druhu, protože ty jednak vyzařují široké spektrum rušení ( upozorňuji však , že by v prodeji neměl být notebook s rušivým polem větším, než povoluje norma ) a jednak mají nebo mohou mít nedefinovatelné komunikační prostředky ( myš, klávesnice ), které mohou spolu pracovat na elmag. principu a to je pak něco jiného. U notebooku jde spíše o zranění vznklá při prudkém zabrzdění apod....
Takže můj názor nadále je, že pro zákaz focení a filmování není měřitelný fyzikální důvod a jde o "bezpečnostní pojistku".
Co se mobilu týče naopak - vypnout u vchodu do haly a nechat ležet.
 
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ