Problém je s nežádoucím vyzařováním elmag. vln, které ovlivňuje především navigační přístroje a dále i jinou elektroniku užitou při řízení letadla.
Obecně existuji přístroje, které vyzařují z principu ( t.j. mobily a různá bezdrátová pojítka nebo přenašeče dat ). Tyto přístroje skutečně nebezpečné jsou a existují jasná měření, jak ovlivňují například indikátory ILS přiblížení, následně autopilota. O jejich zákazu není diskuse.
Ostatní el. zařízení, typicku digitání foťáky z principu své funkce nic nevyzařují a jde jen o zbytková pole, která jsou z principu funkce tak slabá, že mi není známo žádné měření, které by odhalilo vliv digitálního foťáku nebo kamery na cokoliv letadle ( měření se obvykle provádí za podmínek, která jsou naprosto nereálná, jako že v kabině pilota je současně v provozu x-zařízení ).
Trošku je problém s notebooky všeho druhu, protože ty jednak vyzařují široké spektrum rušení ( upozorňuji však , že by v prodeji neměl být notebook s rušivým polem větším, než povoluje norma ) a jednak mají nebo mohou mít nedefinovatelné komunikační prostředky ( myš, klávesnice ), které mohou spolu pracovat na elmag. principu a to je pak něco jiného. U notebooku jde spíše o zranění vznklá při prudkém zabrzdění apod....
Takže můj názor nadále je, že pro zákaz focení a filmování není měřitelný fyzikální důvod a jde o "bezpečnostní pojistku".
Co se mobilu týče naopak - vypnout u vchodu do haly a nechat ležet. |
|