FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 9. 2024, svátek má Václav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Havaria na IVAO - komunikacia Jeden příspěvek | Celý strom
Havaria na IVAO - komunikacia   2. 7. 2009 / 20:06
Marky Parky   
Ty minimální výšky se liší podle toho jak jsou spočítané jejich ochrany. Pro jednoduchost si je můžeme rozlišit následovně:

MRVA = Minimum Radar Vectoring Altitude je vždy spjatá s radarovým řízením a je spočítána tak, že zajišťuje:
a) radarové krytí
b) rozstup od terénu na základě přesnosti dané radarem
používá se tam, kde ATC řídí letadlo s pomocí radaru - např. zmiňované radarové vektorování. Protože pilot neví, kde ho radar vidí, tak si nemůže zajišťovat rozstup od terénu a tato zodpovědnost přechází na ATCO.

MFA = Minimum Flight Altitude je vždy spjatá s tratí (letovou cestou, tratí ATS, SID, STAR... ) a je spočítána tak, že zajišťuje
a) minimální výšku nad terénem při použití navigační přesnosti minimální pro danou trať a
b) pokryti pozemními radionavigačními prostředky za předpokladu, že jsou potřebné pro navigaci na této trati

MSA = Minimum Sector/Safe Altitude je vždy spjatá s určitou oblastí, sektorem na mapě a je spočítána tak, že zajišťuje minimální výšku nad terénem při jakémkoliv letu v rámci této oblasti, sektoru.

MSA je tedy k tomu, abych jako pilot věděl, kam nejníž můžu bezpečně klesat, pokud nejde aplikovat zbylé dvě (tedy buďto jsou výš např. kvůli pokrytí a nebo nejsem na letové cestě/neřídí mě řídící radarem...)

Pak máme další minimální výšky spjaté s konečnou fází přiblížení, ale ty tu pitvat nebudu, protože to je na dlouho...

Z výše uvedeného je jasné, že může nastat téměř jakákoliv kombinace těchto tří minimálních výšek - někde může být nejnižší MRVA, jinde zase MSA, onde pak MFA. Řídící by s vyjma několika případů, které rozeberu níže, nikdy neměl letadlo povolit klesat tak, aby se dostalo pod všechny z těchto hodnot (pozor, to že to řídící nesmí udělat nezbavuje pilota odpovědnosti za to si to hlídat).

Nicméně jsou situace, kdy to řídící udělat může a například ta, kterou zmiňuješ. Jako dvě typické (ale místní postupy po světě mohou obsahovat i další) bych uvedl:
a) povolení na přiblížení u letadla, které letí po STAR/letové cestě - tam povolení na přiblížení zahrnuje povolení ke klesání, nicméně pilot by měl klesat s ohledem na publikované minimální
b) povolení klesat u STAR, která má definovaný vertikální profil - tam povolení zahrnuje sledování profilu (který býva většinou vysoko nad minimálními výškami)
 
VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ