Takže k L-159 odpověď padla, s couváním je to složitější.
1) nepíšeš jestli ve skutečném letadle, nebo ve FS. Skutečná letadla občas couvají - někdy jen pár metrů, ale je to celkem běžná praxe, pokud mají vycouvat do nějaké pozice, odkud se mohou otočit a letět. V reálu se k tomu používá např. reverzní tah vrtule. Jak už někdo psal v jednom z předchozích stromů, na většině letišť to ale nemají rádi - a proto couvání obstarávají speciální nízkoprofilové traktory (nadzdvihnou éro za přední nohu a dostrkají, kam je potřeba). Říká se tomu pushback.
Stíhačky až na výjimky necouvají, nemají žádnou reverzaci tahu, po přistání brzdí obvykle padákem. Světlou výjimkou je Saab Viggen, který couval docela běžně - a daleko. Nebyl pro něj problém po přistání na silnici (místo runwaye) docouvat ke křižovatce, tam se jako auto otočil čumákem zpět - a zase odstartoval (viděl jsem video - ta silnice byla v lese!)
2) v simulátoru to je vždycky jaksi "jako". Něco tam jde a něco nejde. U některých letadel, u kterých lze reverzovat turbovrtulové motory, se prakticky couvat dá. Ale žádná velká radost...
3) pokud jde o tvé dotazy - je dobré, že pokud se ptáš na to samé - měl bys psát do jednoho a stejného stromu - a ne pořád zakládat nové a nové. To tady docela žere místo a zhoršuje přehlednost - a mohlo by se stát, že tvůj dotaz některý z administrátorů smázne dřív, než se dozvíš odpověď. Šetřit vlákny a nezakládat zbytečně nová tu patří ke stavovské cti a kdo to poručuje, do toho se kope (a když přijde na nějaké setkání, tak asi nejen virtuálně ). |
|