FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
DF737-400 Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: 10x: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   10. 6. 2004 / 12:43
A.J.Scandall   
Tfujtaxl, mě ten systém donutil se přilogovat a já zase zapomněl svoje heslo

K tomu, co se tu řeší ohledně autolandu řeknu tolik (mluvím o 737 classic) - pravdu má Víťa Ženíšek a latom.

Na jeden AP to sednout umí. Proč se to však nesmí používat? Důvod je jednak ten, že takovou poměrně kritickopu fázi letu nelze svěřit jen jednomu přístroji, je potřeba kontrola oběma. Jinak autoflight system u 737 je bohužel jen FAIL-PASSIVE, tzn. při jakékoliv závadě či nejasnosti ztrácí schopnost automatického přistání
Druhý důvod je automatický go-around. Go-around v autopilotu 737 umí udělat, ale aby ho zvládla, potřebuje se převážit ve smyslu "těžký na ocas". Což se při dual channel APP provede pod výšku 400ft AGL. Při single channel se to nedělá, protože pak by při pozdějším odepnutí AP dostal letec do rukou silně nevyvážené letadlo. A bez přetrimování by to mašinka nezvládla. Filozofie je jednoduchá - dual channel - autoland - automatic go-around; single channel - manual landing - manual go-around. Snad jsem to napsal pochopitelně.

Na jeden AP to technicky sednout umí, i když to se v žádné příručce nedočteme. Sice je tam napsáno, že "automatic flare and touchdown capability are not available", ale na simulátoru už jsme zkoušeli, že to jde. A v reálu (prý) to taky jde. Pod výšku asi 150ft si totiž podélnëj kanál AP jede po svym, a dokonce nepotřebuje ani indikaci G/S. Takže není pravda, jak tu psal tuším pavel, že se při single channel AP sám odepne.

K otázce kdy se při dual channel AP odpojí při nezaarmování FLARE - je to opravdu 350ft. 1500 je blbost už logicky, protože na připojení druhého AP máme čas až do 800ft.

Zdroje pro tuto esej:
- simulátorový výcvik
- každopůlroční reccurent training v LVO (low visibility training)
- Boeing 737 Operations Manual Volume 2, 4.20.13 - 4.20.16
- vlastní skrovná praxe

v úctě AJS
 
DF737-400 - Toomitsch Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 11:49
DF737-400 - Tomas Gurecky Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 12:21
DF737-400 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 12:36
DF737-400 - Toomitsch Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 14:43
DF737-400 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 14:46
DF737-400 - Ray Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 15:22
DF737-400 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 15:56
DF737-400 - Willy Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 16:27
DF737-400 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 17:40
DF737-400 - Marky Parky Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 18:42
DF737-400 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 19:12
DF737-400 - Willy Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 20:27
DF737-400 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 16:27
DF737-400 - Pavel2 Zobrazit celý strom08. 06. 04 v 23:24
DF737-400 - Luděk Ch. Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 08:30
DF737-400 - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 08:40
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Vita Zenisek Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 09:26
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 09:44
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Vita Zenisek Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 10:02
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 10:07
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Vita Zenisek Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 10:10
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 10:16
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Vita Zenisek Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 10:29
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 10:30
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 11:27
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 11:29
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 11:38
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 11:46
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 11:56
DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Pavel2 Zobrazit celý strom09. 06. 04 v 12:01
10x: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Latom Zobrazit celý strom10. 06. 04 v 11:35
10x: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - A.J.Scandall Zobrazit celý strom10. 06. 04 v 12:43
10x: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - A.J.Scandall Zobrazit celý strom10. 06. 04 v 13:01
10x: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-) - Vita Zenisek Zobrazit celý strom10. 06. 04 v 13:08
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ