No, asi to nepřeložím celý, ale výňatky si nemohu odpustit (omlouvám se za OT) - jsou tu fantastický hlášky:
"První zkoušky prototypů Fiatu 124, dodaných z Itálie, měly prověřit vhodnost typu pro domácípodmínky. Začlo se na Dimitrovském polygonu jízdou po dlážděné silnici (asi "z kočičích hlav"). Výsledky byly neuspokojivé. V průměru po 5000 km se prakticky rozsypala karoserie, závažné konstrukční nedostatky se projevily na podvozku a brzdách. To ale nebylo žádné překvapení pro domácí konstruktéry ale ani pro Italy, automobuil nebyl konstruován pro domácí (=SSSR) podmínky"
jen připomenu, že v evropském kontextu byl Fiat 124 vyhodnocen jako auto roku !!! V "domácích podmínkách" v SSSR byla tedy jeho životnost jen 5000 km Je jasné, proč v našich podmínkách (přece jen asi silniční poměry v ČCCR byly spíše evropské, než "dalněvastočnyje") byl žigulík takovej "držák"
Nebo:
"V převodovce bylo třeba trochu pozměnit konstrukci synchrokroužků. Vpravdě převodová skříň automobilů VAZ 2101 a jeho následných modifikací je dodnes oprávněně považována za jednu z nejlepších. Nezřídka můžeme potkat "žiguláckou" převodovku, která funguje bezchybně a prakticky bez nutných oprav i po 600-800 tisících kilometrů".
Teda to auto, co má najeto 600.000 km bych chtěl vidět (ne v něm sedět)
Zajímalo by mne, nakolik to skutečně jsou "ruské poměry" anebio nakolik se jedná o "ruskou latinu". Zažil jsem už obojí... |
|