Mno kdyby to dal někdo na Experimental a vozilo to "členy klubu", stejně jako SuperConnie ve Švýcarsku, tak proč ne. Bohužel ale existuje hodně argumentů proti:
- Celkem vysoká cena všeho a chybějící výrobci. Doma na soustruhu to asi nepůjde. Zbylé zajímavé náhradní díly jsou obvykle za sklem.
- Letadla jsou v muzeích a ty se jich asi nebudou chtít vzdát. a že by to někdo financoval a přitom to železo vlastnil někdo jiný...
- Letadla byla většinou upravena pro expozice, vyndané sedačky, odstraněné přepážky apod.
- EADS, nebo kdo to vyráběl, od toho chtěl dát ruce pryč, je to velké reputační riziko, kdyby to spadlo. Takhle vystavují legendu s jedním šrámem.
- BA a AF mají podobný názor jako EADS.
- Musel by se najít opravdu velký a nechutně bohatý blázen, aby do toho šel. A musel by to řešit ve Francii, nebo Anglii, kvůli mechanikům, kteří asi nebudou chtít houfně odejít někam do Zálivu.
- Concorde v celkových nákladech prodělával snad celou dobu, i vývoj byl v podstatě tlačen vládami UK a Francie. A to pravidelně lítal. Kolik by to stálo, kdyby měl jeden letět párkrát za měsíc? |
|