No, člověče, to si nejsem tak jistej, mám rozlítanýho jednoho žáka na akrobacii a sehnat někde stodvaačtyřicítku, která může akrobatit, je poměrně dobrodružná záležitost. S akrobatickejma 142kama to je bída, a ne že ne...
Před víc jak deseti lety, coby mladí orli se zraky upřenými k Spitfiru F.Mk.IXC a Bf 109G-10 (pardon, Z-526F a Z-50M), jsme stočtyřicetdvojkou opovrhovali. Až náhle ve slabé chvilce jeden z nás prohlásil, že teprve až to éro skončí, budeme brečet.
Uplynul rok, došlo ke zmíněné katastrofě, přišly omezení, a doba pláče začala přicházet.
Já osobně jsem Trenérovej, proto mi diskuze Z-142 vs. Cessna přijdou komické (protože co je nejlepší, to je přeci jasný, že), nicméně po odlétání jedné elementárky na Trenéru jsem si řekl, že na té stočtyřicetdvojce opravdu něco je. Přinejmenším když se žáček učí přistávat, nemá na ní instruktor tolik šrámů na srdci.
Ale platí to, co jsem už kdysi o Z-142 řekl - je to zrádný stroj, dlouho předlouho se tváří jako naprosto hodný a nezáludný eroplán, až najednou...lup
To takovej Trenér kouše, škrábe, prská, ale sviňárnu neudělá. |
|