FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295 Jeden příspěvek | Celý strom
OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 19:29
Lukas.wz   
Pánové, jelikož trávím poslední týdny života převážně na lůžku a čtu na netu kde co a tak mi neunikla mediální masáž o tomto:

http://www.novinky.cz/domaci/166585-nakup-novych-transportnich-letounu-projedna-vlada.html

V podstatě je mi fuk, co kde a komu uniklo.. Jen to ve mě znovu probudilo touhu zodpovědět mi otázku "proč má mít AČR letoun, který sama nechce"..?

Je mi jasné, že všichni víte o jaké letouny jde tže jen pro úplnost:

C-27J Spartan
http://en.wikipedia.org/wiki/C-27J_Spartan

EADS CASA C-295
http://en.wikipedia.org/wiki/EADS_CASA_C-295

No a teď mi řekněte, co si o tom myslíte vy..? Buď jsem tak zmasírovanej reklamou na Spartana, že z toho mám temno před očima a CASA je fakt lepší a nebo je lepší Spartan, já mám rozum v pořádku ale pak nechápu proč máme v parlamentu tu bandu, co tam máme..

Ono je mi jasné, že to není úplně košer.. Ale můj rozum prostě nechápe, proč se vyhazujou peníze za něco ( C-295 ), o čem víme, že je to horší než konkurence ( C-27J ) a ještě k tomu je ten obchod nevýhodný..



Jestli jsem dobře pochopil:

Armáda vymění 5 L-159 za 1 stroj C-295 a k tomu další 3 C-295 koupí.. Co bude dělat EADS nebo CASA ( nevím ) s 5ti jednomístnými 159 by mě taky dost zajímalo.. Mluvilo se o tom, že je prodá dále do Venezuely a tím pádem bude mít 159 prvního zahraničního uživatele, tím pádem třeba i ohlas v dalších zemích.. Jenže http://www.letectvi.cz/letectvi/Article67242.html .. A do toho platí v dosti zemích, ve kterých by byl zřejmě o 159 zájem embargo na americký vojenský materiál --> ALCA tam nemůže ptž má americkou avioniku, USA si tohle hlídá.. A když už není embargo, tak státy které byly plno let spokojené s letouny z Aera ( např. Egypt ) prostě nechtějí letadla se západní avionikou.. To, že je 159 drahá je taky další věc ale to už jsme řečili např. tady http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=223907&lan=0 .. Tže i kdyby měla Venezuela 159 tak pro Aero vyhráno není..
Další otázka je, co bude AČR dělat s čtyřmi letouny C-295 do kterých se např. nevejde standardizovaná paleta 463L ( --> přerozdělení nákladu při přepravě )...
Nosnost podlahy C-27J 4,9t/m2 , C-295 3t/m2.. S tím souvisí i problém přepravy LandRoverů které armáda používá.. Podlaha C-295 je prostě neunese..

Ta CASA se mi líbí čím dál tím míň..

Zde http://www.e15.cz/udalosti/vlada-specha-na-nakup-letadel-pro-armadu-64034/ je dole přehledná tabulka ze které je jasné ( pokud nebudeme uvažovat C-130 který je o level výš ), že C-27J je v mnoha parametrech jasně lepší než C-295.. Ostatně to i Wiki potvrzuje.. C-295 vyhrává (?) pouze v tom, že přepraví 71 pasažéru (?) a C-27J pouze 60 vojáků (!).. Podle mě by se u vojenského letounu měl udávat počet vojáků, a tej ne u C-295 kdo ví jaký.. Výsadkářů totiž C-295 uveze pouze o 3 více..

Nemůžu se zbavit dojmu, že C-295 je takovej zelenej dopravák.. Kdo mi prozradí, jakou tak úžasnou věc na C-295 jsem přehlédl, že je kupujeme..? ( kromě toho, že se někdo napakuje.. )

Co kdybychom koupily C-27J který nemá výše zmíněné nevýhody/problémy..? AČR bude spokojená, já budu spokojenej , Aero z toho nebude mít tolik ale přijde mi logické, kupovat letoun, na jehož výrobě se podílí jeden z důležitých českých podniků ( centroplán na C-27J v Aeru ), Penta taky něco dostane a že 159 budou stát v Aeru..? Dle článku zde http://www.vrtetipsem.cz/clanek.php?ID=000003 stojí uvedení do provozu pěti 159 stejně, jako jedna C-295.. A nebo bude armáda platit konverzi na T1..?

C-295 musí být fakt úžasná, když se to pořád vyplatí..

Fascinuje mě, že vláda schválí koupi něčeho, co sama armáda výslovně nechce..
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article66057.html

Mohl bych takhle pokračovat ještě dlouho..

Proč se CASA tak snaží podpořit prodej L-159 když sama vyrábí C-101..? Spartan je lepší, hovoří pro něj jasně i ten fakt, že od jeho uvedení si C-295 nikdo neobědnal.. Státy co si koupili C-27J asi měly pádné důvody..

Asi jste pochopili, že mě to štve.. I když, já s tím asi udělám prd.. Ale zajímá me váš názor na věc..


A mrzí mě, že musím tohle napsat ale situace tady si to vyžaduje: Prosím všechny, jenž jsou zvyklý psát sem svoje hovězí výlevy, aby si to psaly do jého vlákna..
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 19:36
FSPilot   
No jako v posdstatě všechno v naší politice, vypadá to opět jen o tlusté kapsy s papírkama, nic víc... zájmy státu byly většině našich politiků vždy někde až za vlastní kasičkou
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 19:41
Už přistávám?
http://www.pbs.org/frontlineworld/stories/bribe/2009/03/sweden-uncovering-the-secret-deals.html
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 20:11
leonell
Neoddiskutovatelný fakt je, že na takovouto zakázku musí probíhat průhledné výběrové řízení a vítěze musí vybírat odborníci a ne parta kamarádíčků na ministerstvu.

Názor na Startan vs CASA mám stejný jako ty ale možná nám něco uniká. Jinak spoustu nevýhod CASA jsi nezmínil

Jako čechoslovák aspoň vítám, že naše hochy v Afgánistánu budou tahat z bryndy Slováci na Spartanech - viz ten armádní dokument o vzletu letounu CASA v AFG.

 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 20:30
steffan   
Dobrý den,
omlouvám se za svou poněkud sníženou inteligenci a dovolím si poprosit o objasnění této formulace:

.... Aero z toho nebude mít tolik ale přijde mi logické, kupovat letoun, na jehož výrobě se podílí jeden z důležitých českých podniků ( centroplán na C-27J v Aeru )...

Přečetl jsem celý Váš příspěvek několikrát a přesto si nějak nedovedu přeložit, která varianta je pro nešťastné Aero lepší. Pokud Vás to nebude příliš obtěžovat, uvítám podrobnější vyvětleni. Předem mnohokrát děkuji.

Vladimír Steffan
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 20:55
Lukas.wz   
Čistě pro Aero by bylo lepší, kdybychom měli ( a asi už budeme mít ) C-295.. Z toho důvodu, že AČR zadá Aeru "resuscitaci" uskladněných 159 --> 5 x cca 65 mil. Kč = 325 mil Kč + časem, pokud budou ty 159 někde v provozu, peníze za servis nebo náhradní díly..

Ono to ale podle posledních info bude tak, že CASA dostane 3 jednosedadlovky a 2 T1 co má armáda.. --> pro Aero "jen" 3 x cca 65 mil Kč = 180 mil. Kč za znovuzporovoznění.. Jenže.. AČR ty dvě darované T1 nahradí tím, že si nechá udělat 2 nové T1 od Aera a cena za konverzi jedné je cca 11O mil. Kč ( konverze stávajících 4 T1 stála 450 mil. Kč )
Ve výsledku pro Aero 18O + 220 = 400 mil. Kč

To byla možnost C-295..


No a kdybychom měli C-27J tak veškeré příjmy budou jen za výrobu 4 centroplánů navíc..
Bohužel, kolik má Aero za jeden centroplán nevím, mohl bych se poptat ale pochybuju, že dostanu odpověď..

Aero tak jako tak profituje, při druhé možnosti samozřejmě neporovnatelně méně.. Tam jsem se asi nepřesně vyjádřil..



Ono celkově by se dalo o 159 psát dost a dost.. Podle mě je to letadlo dobrý, bohužel předražený ale bohužel díky špatnej politice státu s dost špatnou budoucností.. Škoda..
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 21:50
steffan   
Děkuji za upřesnění, teď tomu rozumím i já.

Vladimír Steffan
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 22:29
Cirrus/Pindra
L-159 neni předražený. Problém je jinde..

Ve svý kategorii je to skvělej stroj, má všechny systémy kompatibilní s NATO (až na zbraně francouzské provenience), schopnost zastupovat i stroje zaměřené především na Air to Air. Bohužel jeho problém je, že lehký útočný/bitevní stroj v nedávné době začalo produkovat mnoho zbrojovek s vidinou nízkých nákladů a velkých sérií. Takže v podstatě každá větší země svuj bitevník má, a ty menší v tomto směru spoléhají na nadnárodní obranná uskupení či pořizují volítaný mašiny, protože je dnes ve světě relativně klid, takže se ve větší míře bojové letouny prakticky téměř neprodávají..

A k tomu Aeru, myslim že Aero vydělá jen na konverzi na T1 (a armáda bude si bude muset zaplatit další kusy), protože ty tři zakonzervovaný kusy jsou už několik let ve vlastnictví armády ČR, takže Aero z toho nebude mít ani korunu, protože už jednou za ně zaplaceno dostala

Osobně mě situace okolo L-159 taky mrzí, považuji ho za jeden z ideálních strojů pro menší letectva.
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 22:45
Lukas.wz   
Aero dostalo zaplaceno za 159, to samozřejmě..

Ale ty 159 nebude nikdo vyvážet z fabriky na náklaďáku.. Teď se ty mašiny musí znovuzprovoznit.. Za to ty peníze..

Když si představím, že ty mašiny stojí v tej novej hale vedle vývoje několik let.. Nevím jaký je ten program konzervace, jak často se ty mašiny kontrolujou.. Když jsem byl naposledy v Aeru, bylo tam ( myslím, že se tam tomu říká "start" ) cca deset 159 v různě rozebranejch a prováděli se na nich nějaké práce.. Jestli to byli armádní v provozu, nebo jestli to byla kontrola uskladněných nevím, osobně se ale kloním k druhé možnosti..
Tak jako tak, podlě mě, dostat do vzduchu mašinu, která několik let nelétala nebude levné.. A dokážu si představit, že těch 65 mil. Kč to vážně stojí.. Rozhodně to bude zahrnovat prodrobné prohlídky a zkoušky které si sama armáda určitě sama udělat nemůže a musí to provádět specialisti z fabriky.. A za to Aero rozhodně kasírovat bude..
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 23:00
leonell
> A za to Aero rozhodně kasírovat bude..

Oni je taky ti Španělé mohou nechat odvést a zreznout ve Španělsku.

Třeba se jim pořád vyplatí 3+1 C-295 zdarma.

 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 23:16
Lukas.wz   
Pochybuju, že by se z Aera dostávali jinak než vzduchem.. Neříkám, že by odvézt nešly.. Ale myslím, že tak to nebude.. Podle mě rozhodně poletí.. Že budou třeba stát někde ve Španělsku je věc jiná..

A se vyplatí se jim to určitě.. Např. "účetnictví" armády je to vlastně jako nákup čtyř C-295 a k tomu darování pěti 159.. A to proto, že znovuzprovoznění tej pětky 159 bude stát cca stejně, jako 1 nová C-295.. Tak jako tak, když budeš sčítat nebo odčítat, musí ti vyjít že AČR prodělá..

A CASA to má asi taky dobře spočítaný.. Oni ty 159 určitě někam střelej.. Třeba si je nechaj i Španělé, nevidím důvod proč by je nemohla mít jejich Armáda.. Bylo by to elegantní řešení.. Rychlý.. A né moc nákladný..
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   16. 4. 2009 / 23:08
Lukas.wz   
K tomu co já si myslím o 159 ještě jednou tady..

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=223907&lan=0

Já tu vidím několik zásadních problémů.. První je Boeing.. Myslím, že vstup Boeingu do Aera nebyl vůbec šťastný.. Kromě toho, že jsem několikrát slyšel, že jednou z prvních věcí po vstupu Boeingu do Aera bylo komplet okopírování veškerého archivu, dále nesmyslnosti například v tom, že prý třeba nářadí muselo mít osvědčení a tím pádem se blbej šroubovák několikanásobně prodražil.. Tzn., ještě se ani nic nevyrobilo a už se utrácelo za zbytečnosti.. To jen tak pro začátek.. Celkově si myslím, že Boeing vstoupil do Aera jen proto, aby zničil konkurenci.. 159 je dobré letadlo.. Má svoje nevýhody ale ta avionika, i když je drahá má jistě svá plus.. Ale když Boeing vlastně kompletně přestal ( spíš vlastně ani nezačal ) s nějakou větší propagací 159 a spíš ji pomalu, ale jistě pohřbíval, neměla 159 moc šancí na přežití..
Třeba vývoz do Indie.. Tam rozhodně hrálo velkou roli vlastnictví Boeingu a jeho neschopnost.. Indové několikrát řekli, že 159 je velice zajímá ale vlastnictví Boeingu a to, že je to v podstatě "americké" letadlo ( avionika, motor.. ) 159 vyřazuje z boje o Indii.. ( USA dočasně vyhlásilo embargo na Indii a Indové si to moc dobře pamatovali ) A vyhrál Hawk.. A já si upřímně myslím, že nikoho z Boeingu to vůbec nemrzelo.. Takhle, po několik let Boeing ničil Aero a když už nebylo co, v tichosti odešel..
159 by se mohla skvěle prodat do zemí, kde už má Aero dobrou pověst ( Egypt, Indonésie .. ) ale tyhle země také zásadně odmítají "americkou" 159..
Další aspekt je rozhodně "geniální" vyjádření p. Tvrdíka.. Jistě víte co myslím.. Mimochodem, když jsem ho viděl na jednom z Hradeckých CIAFů prolejzat 159 tak se netvářil, že by se jí bál..
Prostě si myslím, že i když má 159 plno nedostatků ( které ovšem nejsou vinou její, ale vinou situace kolem letadel v kategorii ), dala by se skvěle prodat.. To by ale museli mozky v parlamentu občas myslet a když to ne, tak aspoň mlčet a nevypouštět z pusy kraviny..
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   17. 4. 2009 / 01:26
Cirrus/Pindra
až moc toho svádíš na boeing. Jen díky té "přecpanosti elektronikou" může Alca lítat za téměř všech povětrnostních podmínek a taky díky tomu může nést velice širokou škálu zbraní, což z ní dělá "pomalejší, ale levnější F-16ku".

Do indie by aero nemohlo vyvážet, protože indové maj už svuj vlastní lehkej bitevník a cvičnej stroj, Egypt a Indonésie lítaj převážně s ruskou technikou, tudíž začlenění alcy do jejich výzbroje je přinejměnším nepraktické, ne-li totální blbost.

Aero svoji Alcu prezentuje docela často, na všech možnejch přehlídkách a aerosalonech je, bohužel prostě o tuhle kategorii není moc velký zájem, protože sestrojit letoun podobných výkonů a schopností je v moci většiny konstrukčích kanceláří...
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   17. 4. 2009 / 02:29
Lukas.wz   
Někde jsem četl prohlášení, že kdyby nebyla avionika made in USA ale třeba Elbit, že by do toho např. Egypťané šly..

A právě to, že je to levnější F-16 je podle mě problém.. Řekněmě si upřímně.. Na co to je..?
 

OT: C-27J Spartan vs. EADS CASA C-295   17. 4. 2009 / 07:59
MiG-21MFN
no s tým egyptem bych si nebyl tak jistej. jeden tátův spolužák z egypta říkal, že letadla od aera už nikdy nechcou. potřebovali díly na albíky a aero jim řeklo, že to už jejich problém, že oni už to nedělají. takže zrovna egypťani 159 a nic jinýho z aera rozhodně nechcou.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ