Na první dvě otázky jsi dostal vpodstatě přesné odpovědi, v nedávném tématu se to tu taky probíralo, ona skutečně FMC position zas až tak tu IRS pozici nepotřebuje (v oblastech s dobrým pokrytím DME). Můj osobní rekord byl asi 10NM shift IRS pos, a skutečná navigační přesnost (ANP) byla v ten okamžik 0,38NM, tzn. krásně v limitech.
Co se RNP týče, je to různé a s postupem času se to zpřesňuje, ale třeba na 737 platí, že pro provedení přiblížení v LNAV (používá se ale pouze LNAV overlay konvenčního non-precision přiblížení, standalone LNAV APP není na našich érech ještě povolen) je RNP=0,5. Přeleze-li hodnota ANP tohle číslo, hodí ti to na EHSI hlášku UNABLE REQUIRED NAVIGATION PERFORMANCE, a buď nesmíš zahájit přiblížení za pomoci LNAV, nebo musíš udělat go-around. Tohle ale umí hlídat jenom software FMC update 10.6 (nebo tak nějak) a výše, staré to neumí.
Jinak lze provést v poslední fázi přiblížení updatování polohy pomocí blízkého VORu, u novějších verzí softwaru FMC dokonce pomocí LOC, a nejnovější software to dokonce už umí udělat samy, automaticky. Obecně je pro LNAV přiblížení potřeba nechat alespoň jeden přepínač AUTO/MAN v poloze AUTO, anebo můžou být v MAN, ale je třeba naladit právě to zařízení, které je pro update polohy potřeba (třeba letištní VOR)
Až přijde čas, a tzv. RNP přiblížení se budou moct létat (a do té doby snad svět srovná v současnosti velice nesjednocenou terminologii a legislativu), bude se RNP snižovat až na 0,1NM. To už pak bude paráda.
|
|