No ona ta elektronika nevypadne. Předpis (FAR 23 a 25, asi i jiné) třídí možné poruchy na letounu do kategorií dle jejich závažnosti (od takových, které nemají vliv na bezpečnost letu až po katastrofické), každé kategorii pak přiřazuje maximální přípustnou pravděpodobnost poruchy ve vztahu (obvykle) na letovou hodinu.
Architektura systému je pak navržena, aby veškeré poruchy, které mohou nastat, splňovaly příslušné pravděpodobnosti.
A proto bude tento letou naprosto stejně bezpečný jako takový, který má záložní letové přístroje. Třeba za cenu zdvojeného "air data computeru", alternátoru, baterie a já nevim čeho ještě.
Ještě pro ty, kteří uvažují o zásahu blesku: letadlo, stejně jako auto je Faradayovou klecí a tudíž výboj je svedem pláštěm jinam, kde se zase vybije. Kompozitová éra mají z tohoto důvodu v matrici kovová vlákna.
|
|