FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 4. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
přistání NAV/DME Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: přistání NAV/DME   13. 5. 2002 / 08:38mnk
Naopak, VOR/DME přistání se používá poměrně často.

Pokud jde o ČR: V Ostravě, když je bezvětří, se dává všem příletům od jihu a jihozápadu (tj. všichni Fischeři, všechna ČSA) automaticky 04, kde je VOR/DME, přestože na dráze 22 je k dispozici ILS. V Brně to taky není žádná vyjímka dostat VOR/DME na dráhu 10 a v Praze, pokud fouká vítr z jihovýchodu (což je v posledních týdnech každou chvíli), se taky věžka nerozpakuje dát do používání dráhu 13, a to pro veškerý provoz, bez ohledu na velikost.

Ve světě je poměrně dost letišť která ILS nemají a přitom jsou obsluhována "velkými letadly" - tj řekněme kategorií C a D. Typickým případem jsou "turistická" letiště v Řecku a Chorvatsku, kam lítá Fischer, viz např. Iraklion na Krétě. Sám jsem zažil přiblížení VOR/DME s B747-400 v Chenai.

VOR/DME je zkrátka standardní procedura, kterou létají letadla bez ohledu na svoji velikost a je to procedura poměrně přesná - připouští překvapivě slušná minima - DH bývá okolo 150 m, RVR okolo 500 m.

Martin
 
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ