FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 26. 2. 2025, svátek má Dorota Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
První světová Jeden příspěvek | Celý strom
První světová   26. 11. 2008 / 20:08
A.J.Scandall   
Možnosti jsou v zásadě dvě:

-být letcem se zkušenostma, akceptovatelný pro letecký úřad, provozovatele a pojišťovnu asi tak, jako je Vláďa Peroutka. Takže zcela mimo dosah většiny lidí, včetně mě

-být majitelem letadla, nebo jeho velmi blízkým člověkem. Na to je potřeba spousta peněz a štěstí. K tomu je potřeba být alespoň průměrným letcem (to nemyslím nějak špatně, být průměrným letcem je vlastně velmi dobré hodnocení).

Obecně na to samozřejmě stačí PPL, a jelikož je to stroj jednopilotní, pístový, a pod 5700kg, tak na to zcela určitě stačí zcela běžná kvalifikace SEP


V jednom britském časopise jsem četl rozhovor s jedním z těch, kteří nebyli ani vojenští ci civilní zkušební piloti, ani milionáři, a přesto se na Spitfira dostali. Popisoval to takhle: kolem 24ti let se začal ze zájmu potulovat kolem skupiny udržující tato letadla, začal jako obyčejný pucifous, holka pro všechno, pocem a podržpřines. Při tom si udělal na svoje náklady PPL. Po asi pěti letech, když už bylo vedení spolku jasné, že to myslí vážně, ho pustili na zodpovědnější činnost, získal potřebné kvalifikace a stal se technikem. Přitom se přeškolil, opět ve své režii, na Chipmunka (něco jako naše stopětka alias Z-126), a na tom nabouchal spoustu hodin, aby měl zkušenosti s ostruhovými stroji. Po asi deseti nebo dvanácti letech to dotáhl snad až na šéfa údržby. A lítal mezitím na Texanu (byť jen ve dvojím, ony se tyhle stroje na sóla prostě nepůjčují), asi 30h. Pak, po sedmnácti letech chození na letiště se usoudilo, že to opravdu myslí vážně, a že už získal pár zkušeností, tak by mohl vlastně převážet Spitfiry (provozovali dva nebo tři) na letecké dny. A tak začal pořádný výcvik na Texanu, a ve svých 42letech se mu splinil sen, přeškolil se na Spitfira, nejdřív myslím dvojí na spárce Caroline Grace, a pak sólo. A teď na tom nalítá pár hodin ročně jako ferry pilot...


Svůj sen o Spitfiru už jsem téměř hodil za hlavu, místo toho se orientuju na Zlíny řady 26 a Boeingy řady 737. A hraju si a sním. Při létáním s prvním si hraju na to, že létám Spitfire, na druhém si hraju na to, že lítám B727, a někdy si hraju na KC-135. To podle nálady
 1x  
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ