FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 24. 2. 2025, svátek má Matěj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mechanika a lietanie Jeden příspěvek | Celý strom
Mechanika a lietanie   7. 10. 2008 / 23:34
Priskac   
Zdravim panstvo.

Dnes mam opat nejake otazky na ludi ktory do problemu trocha vidia. Budu to otazky z mechaniky, konkretne z dynamiky, ktore sa tykaju lietania a lietadiel.

Ako vieme, sucastne lietadla maju dost pruzne kridla, a ten kto letel s nejakym modernejsim lietadlom si asi vsimol pri pohlade z okna na kridlo ze ako konce kridel kmitaju. A teraz otazky:

1.) ako vieme kridlo sa sklada z viacerych casti, ktora je kazda nejak pruzna. Ak berieme kridlo ako celok, tak na kridlo mame napojene motory (napriklad pri bulikoch), a samotne motory maju urcite vibracie, takze posobia nejakym impulzom na kridlo. Rovnako na kridlo posobia aj vonkajsie cinitele (vietor, pretazenie, turbulencie a podobne). A otazka znie: moze nastat v reale taky stav ze sa samotne kridlo dostane kmitanim do oblasti rezonancie? Ako vieme tak rezonancia je jav, pri ktorom sa dany objekt rozkmita jeho vlastnou frekvenciou, a co je horsie amplituda narasta az do stavu kedy sa pruzna deformacia meni na trvalu (material uz nieje schopny absorbovat take vychylky). Ak nastane takyto jav pocas letu (dajme tomu ze let v turbulentnom prudeni), ako to pilot zisti ("...aha, kridlo zacina rezonovat, rychlo s tym nieco urobme kym sa nam nerozpadne..."), resp. su na toto nejake cidla v lietadle? Ak hej, tak ake su postupy pre riesenie danej situacii? (predpokladam ze znizit - zvysit rychlost lietadla a tym eliminovat kmitanie (aspon ja by som to takto riesil)).

otazka 2.) je v podstate rovnaka, ale pre prudovy motor, ci je oblast rezonancie prudoveho motora v jeho " pracovnej oblasti ", tzn. v oblasti v ktorej pracuje (napriklad otacky), a tym padom sa s tym moze pilot stretnut, a vie ze napriklad pri takychto otackach je pravdepodobnost rezonancie, alebo je oblast rezonancie pri prudovych motoroch nad, resp. mimo " pracovnu oblast " (rozumej napriklad otazky) motora?

Dik za kazdu rozumnu odpoved.

Peto
 
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ