| | Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008 4. 10. 2008 / 08:51 | |
| | Aha, tak narážka z mé předchozí reakce zůstala nepochopena, množství PRŮLETŮ není měřítkem pro existenci CTR ale naopak svědčí o poměrně velkém počtu letů, kterým CTR jednosuše stojí v cestě. Měřítkem pro zřízení či samotnou existenci řízeného okrsku je (alespoň v letecky vyspělých zemích) míra LETIŠTNÍHO provozu, tzn. intenzita provozu vzlétajícího, přistávajícího a letícího po okruhu daného letiště. Mimochedem je-li info o nutnosti MCTR přímo z TWR, tak to právě pro mě není argument, už jsem slyšel tolik účelově přibarvených stanovisek (někdy až blábolů) od "zainteresovaných" lidí (teď mám na mysli třeba pilotní odbory), že jsem vyléčen z toho, abych tomu přikládal váhu. Samozřejmě, pokud si stoupnu k dráze a budu počítat, kolikrát udělá Toch-and-Go Cessna 172 a kolik výsadků Andula, tak můžu dojít k zajímavým číslům, ale je tohle provoz, kvůli kterému musí být věž? Stejně tak je nezajímavý provoz, který letí do LKLN jen proto, vyzkoušet si řízený let na klidném letišti (ano, to je taky oblíbená disciplína, ovšem opět jen účelová). Spíš jsou zajímavá čísla říkající, kolik je do LKLN ročně IFR příletů (já vím, skoro žádný, není tam přiblížení pro civilní IFR provoz, tak tam takový stroj stejně musí udělat vizuál), pokud odečteme vojenské vrtulníky, které tam již nebudou? Prostě sorry, CTR tam opodstatnění už nemá...
K tomu budoucímu civilnímu CTR... zajímalo by mě, kde chce Plzeň vygenerovat takový provoz, pokud možno IFR, aby mělo opodstatnění. Podívejme se třeba na České Budějovice, Přerov (myslím civilní část), takové plány to byly či jsou...
Jak velice trefně poznamenal Lowmick, podívejte se na LKHK. Mimochodem záchranka létá i odtamtud...
|
| |
|