| | Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008 3. 10. 2008 / 17:45 | |
| | Jestli zrovna hustota PRŮLETU MCTR Líně nesvědčí o něčem jiném CTR má opodstatnění tam, kde hustota letištního provozu překročí určitou mez. To by si už spíš ATC zasloužil Benešov než Líně, to se na mě nezlob. Nebo Příbram, vem si jakej tam je paraprovoz.
A k tomu AFISu - ano AFIS v ČR je na nic, jsem zastánce teorie ho v našem podání zrušit (se světlou výjimkou několika letišť je náš pseudoAFIS totiž na baterky). Na letištích s provozem, o jakém mluvíš v Líních, jsem skutečný AFIS zažil (a motal jsem se tam s tryskáčem mezi jinými tryskáči, a Cessnami a Pipery atd., a tak nějak vše probíhalo elegantně, bezpečně), a to je AFIS, který ti poskytne jinou službu, než QNH +-3hPa, vítr od oka a že "dráha je volná", ačkoliv není. AFISO, o kterém mluvím, ti poskytne IFR povolení, aktivuje/uzavře FPL, poskytne fundované informace o provozu, počasí, a to vše bez toho, abys měl velikánské CTR. Mluvím o letištích jako je Bolzano, St.Moritz, Eggelsbach...
A na leištích, na jakých my máme tzv. "AFIS", není vpodstatě nic a tam se ten občasný provoz vykoordinuje navzájem, a oparátor na zemi pouze na vyžádání poskytne info, které jinak pilot nezjistí.
Takže ano, do Líní kvalifikovaný AFIS a kolem ATZ, ale ne věž a CTR... |
| |
|